مهم‌ترین دیدارهای فوتبال در هفته پیش رو

مهم‌ترین دیدارهای فوتبال در هفته پیش رو

در روزهای تعطیل لیگ‌های فوتبال، رقابت‌های ملی در گوشه و کنار دنیا از انتخابی جام جهانی تا انتخابی یورو و دیدارهای دوستانه برگزار خواهد شد.

به گزارش سادس، مانند هر سال فوتبال باشگاهی در بیشتر کشورهای جهان در هفته دوم اکتبر متوقف می‌شود و بازی‌های ملی در کانون توجه قرار می‌گیرد. در آمریکای جنوبی، انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ که در آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، پیگیری خواهد شد. در اروپا نیز انتخابی یورو برگزار می‌شود و در سایر نقاط جهان نیز بازی‌های دوستانه انجام خواهند شد.

در ادامه مهم‌ترین دیدارهای ملی پیش رو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بازی‌های مهم انتخابی یورو ۲۰۲۴  

یورو ۲۰۲۴ تابستان سال آینده در آلمان برگزار می‌شود و کشورها سه یا چهار بازی دیگر برای قطعی‌کردن حضورشان در این رقابت‌ها در پیش دارند. برخی از این کشورها از جمله فرانسه، انگلیس، پرتغال و اسکاتلند، می‌توانند در ۱۰ روز آینده صعودشان را به یورو ۲۰۲۴ قطعی کنند.

بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در ورزشگاه آلیانس‌آره‌نا برگزار می‌شود. دقیقا یک ماه بعد از بازی افتتاحیه، دیدار فینال در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود. همچنین قرعه‌کشی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ نیز دسامبر سال جاری میلادی در هامبورگ برگزار خواهد شد.

فرمت برگزاری دیدار افتتاحیه در مونیخ و دیدار نهایی در برلین در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز مورد استفاده قرار گرفت؛ جایی که آلمان در دیدار افتتاحیه توانست کاستاریکا را چهار بر دو شکست دهد ولی در نیمه‌نهایی برابر ایتالیا شکست خورد و نتوانست به دیدار نهایی راه یابد. در نهایت ایتالیا و فرانسه دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ را برگزار کردند که لاجوردی‌پوشان عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

فینال دوره قبل یورو در ورزشگاه ومبلی برگزار شد و تیم ملی ایتالیا توانست با برتری برابر انگلیس در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

شهرهای محل برگزاری این مسابقات عبارتند از دورتموند، برلین، دوسلدورف، فرانکفورت، گلزن‌کرشن، هامبورگ، کلن، لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت.

اسپانیا – اسکاتلند، پنجشنبه ۲۰ مهر
کرواسی – ترکیه، پنجشنبه ۲۰ مهر
ایرلند – یونان، جمعه ۲۱ مهر
هلند – فرانسه، جمعه ۲۱ مهر
اتریش – بلژیک، جمعه ۲۱ مهر
پرتغال – اسلواکی، جمعه ۲۱ مهر
نروژ – اسپانیا یکشنبه ۲۳ مهر
بلژیک – سوئد یکشنبه ۲۳ مهر
بوسنی و هرزگوین – پرتغال، دوشنبه ۲۵ مهر
انگلیس – ایتالیا، سه‌شنبه ۲۶ مهر
صربستان – مونته‌نگرو، سه‌شنبه ۲۶ مهر

انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی

CONMEBOL اولین کنفدراسیونی بود که مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را برگزار کرد. دورهای سوم و چهارم هفته بعد برگزار می‌شوند و دو تیم ملی برزیل و آرژانتین امیدوارند تا شروع خوبشان را هفته بعد نیز ادامه دهند.

۱۰ تیم در فرمت لیگ به رقابت خواهند پرداخت و در خانه و خارج از خانه با یکدیگر بازی خواهند کرد. شش تیم برتر به طور خودکار جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کنند و تیم هفتم نیز وارد مسابقات پلی‌آف می‌شود.

سهیمه جام جهانی: ۶ سهیمه
سهمیه پلی‌آف: ۱ سهمیه

کلمبیا – اروگوئه، پنجشنبه ۲۰ مهر
آرژانتین – پاراگوئه، پنجشنبه ۲۰ مهر
برزیل – ونزوئلا، پنجشنبه ۲۰ مهر
اکوادور – کلمبیا، سه‌شنبه ۲۵ مهر
اروگوئه – برزیل، سه‌شنبه ۲۵ مهر
پرو – آرژانتین، سه‌شنبه ۲۵ مهر

بازی‌های دوستانه مهم

با راه‌اندازی لیگ ملت‌ها در اروپا و کونکاکاف، بازی‌های دوستانه در رده ملی بسیار کمتر از گذشته انجام می‌شود. با این حال در هفته پیش رو بازی‌های ملی مهمی نیز برگزار می‌شود.

انگلیس – استرالیا، جمعه ۲۱ مهر
آمریکا – آلمان، شنبه ۲۲ مهر
مکزیک – غنا، شنبه ۲۲ مهر
فرانسه – اسکاتلند، سه‌شنبه ۲۵ مهر
مکزیک – آلمان، سه‌شنبه ۲۵ مهر
آمریکا – غنا، سه‌شنبه ۲۵ مهر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *