دستاورد اسکیت در بازی‌های آسیایی؛ یک نقره با ۱۲ ورزشکار!

دستاورد اسکیت در بازی‌های آسیایی؛ یک نقره با ۱۲ ورزشکار!

تیم ملی اسکیت در حالی در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو چین در ۲ رشته فری استایل و سرعت حضور پیدا کرد که با ۱۲ ورزشکار اعزامی به این بازی‌ها تنها موفق به کسب یک مدال نقره در فری استایل شد.

به گزارش سادس، تیم ملی اسکیت در حالی در ۲ رشته فری استایل و سرعت با ۱۲ ورزشکار (۸ ورزشکار دختر و پسر در سرعت و ۴ ورزشکار دختر و پسر در فری استایل) در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرد که برخلاف اظهارات و وعده رییس فدراسیون مبنی بر کسب ۴ مدال در فری استایل و یک مدال در ۳۰۰۰ متر امدادی اسکیت سرعت، تنها با کسب یک مدال نقره توسط ترانه احمدی در فری استایل به کار خود در این بازی‌ها پایان داد.

با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته ملی المپیک مبنی بر اعزام مدال آوران به این بازی‌ها قرار بود از ۴ رشته اسکیت فری استایل، سرعت، برد و نمایشی که برای حضور در بازی‌های آسیایی از سوی فدراسیون پیش‌بینی شده بود تنها فری استایل به این بازی‌ها اعزام شود که با ارزیابی مثبتی که رییس فدراسیون نسبت به وضعیت اسکیت سرعت مبنی بر مدال آوری در بازی‌های آسیایی داشت در آخرین لحظه شرایط اعزام ۸ نفر از ورزشکاران این رشته به هانگژو فراهم شد که متاسفانه از نظر مدالی هیچ دستاوردی برای کاروان ایران به دنبال نداشت.

این در حالی است که هنرجو رییس فدراسیون اسکیت پیش از اعزام تیم اسکیت به بازی‌های آسیایی هانگژو در پاسخ به این پرسش که در کدام ماده شانس کسب مدال داریم، اظهار امیدواری کرده بود که در فری استایل ۲ مدال طلا و در ۳۰۰۰ متر امدادی یک مدال برنز قابل پیش‌بینی است.

هنرجو در شرایطی اصرار بر اعزام اسکیت سرعت به بازی‌های آسیایی هانگژو داشت که این رشته در گوانجو به مدالی دست پیدا نکرده بود و در جاکارتا نیز شرایط اعزام ورزشکاران از سوی کمیته ملی المپیک فراهم نشده بود.

در این دوره نیز با وجود مخالفت کمیته ملی المپیک مبنی بر اعزام این رشته به هانگژو اما با قول کسب مدال در بازی‌های آسیایی در آخرین لحظه شرایط اعزام ۸ ورزشکار دختر و پسر به چین فراهم شد اما نتایج بدست آمده نشان داد یا رئیس فدراسیون ایران تحلیل مناسبی از بازیهای آسیایی و وضعیت رقبا نداشته است و یا با وعده مدال سعی در قانع کردن کمیته المپیک و ستاد عالی بازیها را داشته است.

هنرجو همچنین پیش از اعزام تیم اسکیت به بازی‌های آسیایی هانگژو چین در ارزیابی از عملکرد تیم‌های اسکیت سرعت و فری استایل در بازی‌ها تاکید کرده بود: “در فری استایل با توجه به نتایجی که در مسابقات جهانی ایتالیا و فرانسه کسب کردیم و زحماتی که ورزشکاران طی ۲ سال گذشته کشیده‌اند هر ۴ ورزشکار اعزامی شانس کسب مدال دارند اما در سرعت تنها در رشته امدادی شانس مدال داریم که پیش‌بینی ما کسب مدال برنز در این ماده است. هدف گذاری بر این است که با کسب بهترین نتیجه در هانگژو به ارتقای جایگاه کاروان ایران در این بازی ها کمک کنیم.”

دستاورد اسکیت در بازی های آسیایی؛ یک نقره با ۱۲ ورزشکار!

بعد از ناکامی اسکیت سرعت در کسب مدال بازی‌های آسیایی و کسب جایگاه چهارم در این بازی‌ها هنرجو ضمن عذرخواهی از جامعه اسکیت، گفت: “اگر بازیکنان را به چنین رویدادهایی اعزام نکنیم، محکوم به ایستادن پشت خط هستیم. ضمن اینکه حضور در این بازی‌ها کمک کرد تا ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت ورزشکارانمان به دست بیاید. اسکیت‌بازان کشورمان توانستند نتیجه خوبی را کسب کنند چهارمی عنوان بدی نیست، هر چند ما انتظار نتایج بهتر و ایستادن بر سکوی را داشتیم.”

دستاورد اسکیت در بازی های آسیایی؛ یک نقره با ۱۲ ورزشکار!

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *