توانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی، راهبردی پایدار در ارتقای فرهنگ محیط زیست

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران توانمندسازی تشکل‌های محیط زیستی را راهبردی پایدار در ارتقای فرهنگ محیط زیست ذکر کرد و گفت: توانمندسازی ساختاری و تخصصی این سمن‌ها خواسته ما نیز است.

به گزارش سادس حلیاسادات حسینی در آستانه هفته تهران و به منظور افزایش تعاملات و همکاری های چند جانبه در دومین جلسه از سلسله نشست هم‌اندیشی تشکل‌های  محیط زیستی  که با حضور احمد قیومی – معاون استاندار و فرماندار شهر تهران، سید احمد علوی – رئیس ستاد سمن های شهر تهران و عضو شورای اسلامی شهر و علیرضا رحمتی – مدیر کل محیط زیست شهر تهران – و جمعی از معاونین فرمانداری تهران گفت: برای من حضور تشکل‌های مردم نهاد از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه بی‌شک مشارکت  و همراهی شما در احصای چالش‌ها و معضلات محیط زیستی شهر تهران  منجر به نتیجه‌گیری خوب و بیشترین اثربخشی در این زمینه خواهد شد.

وی افزود: کلانشهر تهران با تمام چالش‌ها و معضلات محیط زیستی خود، هنوز هم از ذخایر منابع طبیعی خوبی برخوردار است که زبانزد خیلی از شهرهای دنیاست. لذا اهمیت قائل شدن برای آموزش و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی به عنوان راهبردی پایدار در افزایش و ارتقای فرهنگ محیط زیستی کشور تاکید کرد و گفت: توانمندسازی ساختاری، تخصصی، نهادهای مردمی محیط زیست نه تنها خواسته آن‌ها که خواسته ما نیز است و در این راستا از هر اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

حسینی در پایان اظهارکرد: انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بازوان توانمند در اجرای برنامه‌های مختلف هستند و امیدواریم به سمتی برویم که بتوانیم بیشتر از حضور و دیدگاه‌های سمن‌ها درباره موضوعات محیط زیست شهر تهران استفاده کنیم.

به گزارش محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران موضوعاتی از قبیل آلودگی‌ها شامل آب، خاک ، هوا ، صوت  و نور، فاضلاب، پسماند توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، مصرف بهینه انرژی و وضعیت رود دره‌ها از سوی تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان دغدغه‌های اصلی محیط زیستی شهر تهران مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *