راه‌اندازی پویش «میدان فلسطین» در شبکه شاد/ به صدا در آمدن زنگ حمایت از مردم فلسطین در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی پویش میدان فلسطین در شبکه شاد خبر داد و اعلام کرد که دانش آموزان می‌توانند محتواهای صوتی و تصویری خود در حمایت از مردم فلسطین را ارسال و جوایز دریافت کنند.

به گزارش سادس، اصغر باقرزاده  با حضور در شبکه خبر سیما از راه اندازی پویش میدان فلسطین در شبکه شاد خبر داد و اظهار کرد: از امروز پویش «میدان فلسطین» در شبکه شاد بالا می‌آید و بچه ها می‌توانند بسته‌های صوتی و تصویری خود در حمایت از فلسطین که زیر ۱۰۰ ثانیه باشد را به این پویش ارسال و جوایزی را دریافت کنند.

وی همچنین با اعلام این خبر که ۱۰ صبح امروز همزمان با زنگ دوم آموزشی دانش آموزان، زنگ حمایت از مردم فلسطین و مردم مقاوم جهان و جبهه مقاومت در مدارس نواخته شد، ادامه داد: شور و نشاطی که اتفاقات دیروز برای همه مظلومان مقتدر عالم به وجود آورد، در حوزه کودکان و نوجوانان و دانش آموزان نیز خود را نشان داد. شاهد این بودیم که از اوایل بعد از ظهر دیروز دانش آموزان همراه مردم ایران در سراسر کشور همراهی کردند از این رو تصمیم گرفتیم والبته بیشتر درخواست و توصیه خود تشکل‌های دانش آموزی بود که بتوانند امروز را طوری شروع کنند که در این روز حمایت از مردم فلسطین را داشته باشند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، همزمان با نواختن زنگ حمایت از مردم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، از سرودی که از قبل تهیه شده بود و روز قبل نهایی شد، رونمایی شد و همه بچه ها ضمن همخوانی با آن، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

باقرزاده درباره سایر برنامه‌های این معاونت نیز تصریح کرد: امسال معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای اولین بار در تجمیع همه برنامه‌های پرورشی و ابلاغ آن به مدارس کمک کرد تا انسجامی در برنامه ها ایجاد کند. در برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی پنج محور ایمان، نشاط، امید، هویت و خردباوری اصل برنامه‌ها و برای هر کدام از این برنامه‌ها یک فعالیت محوری قرار داده شد است. برای اصل ایمان، تمهید اقامه نماز در مدارس، برای اصل خردورزی، تمهید پرسش و پاسخ و گفت و گوی دانش آموزی و رفع شبهات و سوالات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی، برای اصل نشاط بچه‌ها برنامه شرکت در رویداد فرهنگی و هنری و مسابقه‌ای در نظر گرفته شده است. در اصل امید تلاش می‌کنیم بچه ها حداقل دو روز به اردو یا سفر تربیتی بروند. در اصل هویت بچه‌ها عضو یک تشکل دانش آموزی از بین چهار تشکل اصلی و سایر تشکل‌ها اعم از اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، هلال احمر، هیات‌های دانش آموزی و شورای دانش آموزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولین این تشکل‌های دانش آموزی برای اعضا خود برنامه دارند، عنوان کرد: از جمله محورهای اصلی برنامه‌ها بصیرت افزایی، جهاد تبیین، رفع شبهات، بازدید از مناطق و یادمان شهدا، گردهمایی‌ها و پرسش و پاسخ‌ها است. این‌ها با برنامه‌هایی است که برای بچه‌ها دارند. درواقع تشکل‌ها مجموعه فعالیت‌هایی را ایجاد می‌کنند تا خود دانش آموزان درگیر مسائل فکری، اعتقادی و سیاسی شوند و در خلال گفتگو و پرسش و پاسخ  حقایق را کشف و آن را دنبال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در پایان سخنان خود افزود: در بخش سواد رسانه‌ای نیز سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی ویژه برنامه مدیریت فضای مجازی را دارند که در آن ابتدا مربیان را آموزش داده‌اند و بعد فضای کنشگری مثبتی را در فضای مجازی برای بچه‌ها فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *