انتقاد شدید بلاتر از میزبانی ۶ کشور برای جام جهانی ۲۰۳۰

انتقاد شدید بلاتر از میزبانی ۶ کشور برای جام جهانی ۲۰۳۰

رئیس سابق فیفا تصمیم این نهاد برای انتخاب ۶ کشور برای میزبانی جهانی ۲۰۳۰ را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سادس و به نقل از اسپورتال، پس از معرفی کشورهای میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ از سوی فیفا، تاریخ‌های اولیه مسابقات نیز مشخص شد. طبق گزارش مارکا، بازی‌ افتتاحیه قرار است به مناسبت صدمین سالروز اولین تورنمنت جام جهانی در آمریکای جنوبی، در تاریخ ۸ یا ۹ ژوئن انجام شود و فینال هم در ۲۱ جولای برگزار می‌شود.

به این ترتیب جام جهانی ۲۰۳۰ طولانی‌ترین جام جهانی در تاریخ این مسابقات خواهد بود و فینال آن ۴۵ روز پس از بازی افتتاحیه برگزار می‌شود.

سپ بلاتر ۸۷ ساله با انتقاد از این تصمیم گفت که جام جهانی ۲۰۳۰ باید در آمریکای جنوبی برگزار شود چرا که  به مناسبت صدمین سالگرد اولین  میزبانی جام جهانی در اروگوئه، این قاره باید تمام بازی‌ها را میزبانی کند. 

فیفا روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد مراکش، اسپانیا و پرتغال میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ خواهند بود و  اروگوئه، آرژانتین و پاراگوئه نیز میزبان بازی‌های افتتاحیه هستند که این اقدام به خاطر صدمین سالگرد شروع جام جهانی از قاره آمریکای جنوبی است.

سپ بلاتر که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ رئیس فیفا بود، به انتقاد از این تصمیم فیفا پرداخت.  بلاتر به روزنامه سوییسی SonntagsBlick گفت: بیهوده است که مسابقات را به این شکل از هم بپاشیم. جام جهانی باید یک رویداد فشرده باشد. جام جهانی برای هویت فیفا، برای سازمان و برای مردم مهم است. به دلایل تاریخی، جام جهانی ۲۰۳۰ باید منحصراً متعلق به آمریکای جنوبی باشد.

بلاتر که زمانی یکی از قدرتمندترین چهره‌های فوتبال بود، پیش از این از فیفا به دلیل اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر انتقاد کرده و گفته بود که این کشور در خاورمیانه برای میزبانی جام جهانی بسیار کوچک است.

بلاتر سوییسی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ رئیس فیفا بود. او به  خاطر اتهامات زیادی از جمله سوء مدیریت، خیانت در امانت و تقلب در اوراق مالی از کار برکنار شد البته بعد از ۶ سال تحقیق تبرئه شد.

دادستان‌ها بلاتر را به اتهام انتقال غیرقانونی ۲ میلیون فرانک سوییس (۲.۰۶ میلیون دلار) از بودجه فیفا به پلاتینی در سال ۲۰۱۱ تبرئه کردند. بلاتر به مدت ۱۷ سال ریاست فیفا را بر عهده داشت. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *