اعزام امدادگران ایرانی به افغانستان/ ارسال تجهیزات امدادی و امکانات اسکان اضطراری

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌ها و تجهیزات امدادی این سازمان برای کمک به زلزله‌زدگان هرات در افغانستان خبر داد.

محمودی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به زلزله ۶.۳ ریشتری که در ساعت ۱۰:۱۱ روز گذشته در عمق هفت  کیلومتری زمین، شمال غرب شهر هرات در کشور افغانستان را لرزاند، گفت: از همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله تیم‌های امدادی هلال احمر در مناطق مرزی کشور به حالت آماده باش درآمدند و خوشبختانه این زلزله درکشورما خساراتی بر جای نگذاشت. 

وی با بیان اینکه حدود ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند، گفت: از این میان دامنه تاثیر بر روی حدود ۱۵ هزار نفر شدید و روی حدود هزار نفر نیز خیلی شدید ارزیابی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به تیم‌های عملیاتی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی برای اعزام زمینی به افغانستان اعلام آماده باش شد، گفت: همچنین تیم واکنش سریع سازمان امداد و نجات از دو شهر قم و قزوین نیز برای اعزام هوایی به حالت آماده باش درآمدند.

محمودی با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی و تجهیزات از سوی جمعیت هلال احمر کشورمان برای امدادرسانی در زلزله افغانستان گفت: ۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی سازمان امداد و نجات از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در پوشش ۱۰ تیم به افغانستان اعزام شدند. همچنین هفت قلاده سگ زنده‌یاب نیز با این تیم‌ها همراه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: همچنین تجهیزات جستجو و نجات شامل سه دستگاه وانت آنست، شش دستگاه وانت کمک دار، سه دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه خودروی سنگین نیز به همراه امدادگران به افغانستان اعزام شد.

وی همچنین از ارسال محموله امدادی برای اسکان ۵۰۰ خانوار خبر داد و گفت: ۵۰۰ چادر، ۱۰۰۰ تخته موکت، ۴۰۰۰ پتو، ۵۰۰ ست ظروف و ۵۰۰ بسته غذایی ده روزه همراه با امدادگران به هرات اعزام شد. 

به گفته محمودی، امکان ارسال تیم‌های امدادی بیشتر در صورت نیاز و اعلام طرف افغانستانی به این کشور وجود دارد.

انتهای پیام
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *