وضعیت نرمال بارش کشور در هفته دوم پاییز

داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که میانگین بارش کشور در ۱۴ روز نخست سال زراعی در محدوده نرمال قرار داشته است.

به گزارش سادس بر اساس این داده‌ها میانگین بارش کشور از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهرماه تا صبح امروز ۲.۳ میلی متر بوده که حدود پنج درصد بیشتر از بازه مشابه در بلند مدت است.عمده بارش‌های دو هفته اخیر مربوط به استان‌های واقع در نوار شمالی و برخی مناطق شمال غرب کشور بوده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، گلستان با میانگین ۲۹.۱ میلی متر بیشترین دریافت کننده بارش کشور در این مدت بوده است. این شرایط در حالیست که میانگین بارش در حدود ۱۹ استان کمتر از نرمال و در ۱۲ استان بیشتر از نرمال بوده است.

پیش از این احد وظیفه – رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی – درباره وضعیت دما و بارش هوا طی فصل پاییز به سادس گفته بود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده به‌تدریج از نیمه دوم مهرماه بارندگی‌ها افزایش می‌یابد و انتظار داریم که ابتدا سواحل شمالی کشور را در برگیرد سپس به عرض‌های پایین‌تر منتقل شود. به‌طور کلی پاییزی با بارش‌های نرمال و حتی بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی افزایش بارش‌ها از نیمه‌ دوم مهر در کشور

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *