طوفان در تایوان صدها نفر را مصدوم کرد/ اعلام آماده‌باش در جنوب چین

طوفان شدیدی موسوم به «کوینو» که روز گذشته (پنج‌شنبه)، جنوب تایوان را درنوردید تاکنون منجر به مصدومیت بیش از ۳۰۰ نفر در این منطقه شده و جان یک نفر را نیز گرفته است.

به گزارش سادس به نقل از «یو اس نیوز»، مقامات محلی می‌گویند: حوادث مرتبط با این طوفان تاکنون ۳۰۴ نفر را مصدوم کرده و بارندگی بی‌وقفه و بادهای شدید، خسارات وسیعی در منطقه برجای گذاشته است.

این شرایط آب و هوایی نامساعد روز گذشته میلیون‌ها نفر را نیز در شهرهای طوفان‌زده از کار و تحصیل باز داشته و خانه‌نشین کرده است.

طوفان همچنین به چندین ساختمان خسارت زده و منجر به سقوط درختان شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بارش‌های شدید ناشی از طوفان تا اواخر امروز (جمعه) به ویژه در مناطق شرق و جنوب این جزیره ادامه خواهد داشت.

کوینو که در زبان ژاپنی به معنی «توله سگ» است در شبه جزیره «هنگچون» در تایوان بادهایی با سرعت ۲۵۲ کیلومتر در ساعت تولید کرده که در حد طوفان درجه چهارم طبقه‌بندی می‌شود با این حال کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که پس از عبور از تنگه تایوان و ورود به استان «گوانگ‌دونگِ» چین از شدت آن کاسته خواهد شد.

پیش‌بینی رگبار و طوفان در استان جنوبی چین

در حالی که کوینو پس از به جا گذاشتن خسارات قابل ملاحظه در تایوان، این منطقه را پشت سر می‌گذارد مقامات محلی در جنوب چین نیز می‌گویند که بنابر پیش‌بینی‌های هواشناسی، ظرف سه روز آینده این طوفان به همراه رگبار شدید و تندباد وارد استان گوانگ‌دونگ خواهد شد.

مرکز ملی هواشناسی چین (NMC) اعلام کرد که طوفان کوینو در سه روز آینده در سواحل گوانگ‌دونگ و استان همجوار «فوجیان»، با بارندگی شدیدی همراه خواهد شد.

این مرکز هواشناسی به دلیل احتمال وزش بادهای شدید و مخرب «هشدار زرد» صادر کرده و مقامات محلی نیز ضمن اعلام آماده باش از اواخر روز پنجشنبه ده‌ها مسیر کشتی را به حالت تعلیق درآورده و به گردشگران هشدار دادند که در آخرین روز تعطیلات ملی یک هفته‌ای در روز جمعه از استراحتگاه‌های ساحلی دوری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *