سیل در شمال شرق هند، خسارات گسترده برجای گذاشت

مقامات هند امروز (جمعه) اعلام کردند: جاری شدن سیل در شهرهای کوهستانی واقع در «هیمالیا»ی هند تاکنون جان دست‌کم ۳۱ نفر را گرفته، به خانه‌ها و پل‌ها خسارت زده و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است.

به گزارش سادس به نقل از «گلوب اند میل»، سیل اندکی پس از نیمه شب چهارشنبه آغاز شد؛ زمانی که آب یک دریاچه یخچالی سرریز شد و بزرگترین سد برق آبی در ایالت «سیکیم» واقع در شمال شرق این کشور را شکست و پس از آن، سیلاب و گل و لای با عبور از چندین شهر کوهستانی به سمت دره پایین‌دست سرازیر شد.

این تازه‌ترین سیل مرگباری بوده که ظرف یک سال باران‌های موسمی غیرمعمول و شدید، شمال شرق هند را درنوردیده است.

به گفته مقامات محلی، در ماه اوت امسال (حدود ۲ ماه قبل) نیز نزدیک به ۵۰ نفر در سیل و رانش زمین در ایالت «هیماچال پرادش» که در همسایگی همین نواحی قرار دارد، جان باختند و همچنین باران‌های بی‌سابقه در ماه ژوئیه هم جان بیش از ۱۰۰ نفر را ظرف دو هفته در شمال هند گرفت.

سیل در شمال شرق هند، خسارات گسترده برجای گذاشت
عکس: آسوشیتدپرس

اداره مدیریت بلایای ایالت سیکیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از سیل روز چهارشنبه بیش از ۲۰۰۰ نفر از مناطق آسیب‌دیده نجات داده شدند و مقامات ایالتی، ۲۶ کمپ امدادی را برای اسکان موقت بیش از ۲۲ هزار نفر از سیل‌زدگان برپا کردند.

به گفته دولت محلی ایالت سیکیم، نیروهای امداد تا پایان روز گذشته (پنج‌شنبه) همچنان در تلاش برای پیدا کردن نزدیک به ۱۰۰ مفقودی از جمله ۲۲ سرباز بوده‌اند.

سیل در شمال شرق هند، خسارات گسترده برجای گذاشت
عکس: آسوشیتدپرس

مقامات محلی همچنین اعلام کردند: ۲۶ نفر به دلیل جراحات به بیمارستان انتقال یافته و در عین حال، نزدیک به ۳۰۰۰ گردشگر به همراه ۷۰۰ راننده تاکسی در مناطق سیل‌زده سرگردان شده‌اند که تلاش‌ها برای نجات این افراد نیز ادامه دارد.‌

سیل در شمال شرق هند، خسارات گسترده برجای گذاشت

این گزارش‌ حاکیست، همچنین ۱۱ پل در منطقه تخریب شده و سیل به تعداد زیادی از لوله‌ها آسیب زده و بیش از ۲۷۰ خانه را تخریب یا ویران کرده است. همچنین مدارس در این نواحی تا روز یکشنبه تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *