درخصوص ایمنی مدارس «غیر دولتی» شوخی نداریم/ این مدارس خانه‌هایی «فرسوده» نیستند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با بیان اینکه درباره ایمنی مدارس غیر دولتی شوخی نداریم، گفت: ممکن است بعضا سرانه فضای مدارس غیر دولتی کم باشد و اینطور به نظر آید که دانش آموز در یک خانه درس می خواند اما این خانه فرسوده نیست چراکه ما از لحاظ ایمنی مدارس غیردولتی اصلا کوتاه نمی‌آییم و اجازه تحصیل دانش آموز در مدارس ناایمن را نمی‌دهیم.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به اینکه برخی از مدارس غیردولتی به لحاظ سرانه فضا به قدری دچار کبود هستند که گویی دانش آموز در یک خانه و آن هم خانه قدیمی و نا ایمن درس می خواند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی داریم که دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند، اصلا اجازه فعالیت به مدرسه‌ غیر دولتی که مجوز ایمنی نگرفته باشد، داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بحث ایمنی مدارس با استاندارد سرانه در مدارس متفاوت است، توضیح داد: شاید مدرسه‌ای از لحاظ سرانه فضا مطلوب نباشد و فضای خوبی برای مدرسه‌داری نداشته باشد و در حال فعالیت باشد اما این به معنای ناایمن بودن آن مدرسه نیست چراکه ما به مدارس ناایمن اصلا اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: امنیت جانی دانش‌آموز برای ما از همه چیز مهمتر است و از این رو اگر احساس کنیم یک آن ممکن است یکی از آجرهای مدرسه بریزد، اجازه حضور دانش آموز را در آن مدرسه نمی دهیم؛ بنابراین احتمال دارد دانش آموز در مدرسه غیردولتی که به لحاظ سرانه فضا مطلوب نیست و شبیه خانه است تحصیل کند اما این مدرسه‌ها، ناایمن نیستند.

محمودزاده با بیان اینکه مشکل امروز ما بحث استاندارد سرانه مدارس غیردولتی و نه ایمنی این مدارس است، افزود: شاید مدرسه‌ای به لحاظ سرانه فضا، فضای پرورشی و آموزشی، فضای حیاط مدرسه و فضای آزمایشگاهی با مشکل مواجه باشد و اجازه فعالیت داشته باشد اما اگر یک لحظه احساسا کنیم این ساختمان احتمال ریزش و ناایمن بودن را دارد اجازه ورود دانش آموزان به آن مدرسه را نخواهیم داد. از این رو شاید برخی مدارس غیردولتی شبیه به خانه باشند اما این خانه‌ها فرسوده نیستند.

وی عنوان کرد: اصلا با بحث ایمنی مدارس غیردولتی شوخی نداریم. اگر سرانه آزمایشگاهی یا ورزشی مدارس غیردولتی کم شود، کوتاه می‌آییم اما از لحاظ ایمنی اصلا کوتاه نمی‌آییم و اجازه بودن دانش‌آموز در مدرسه نا ایمن را به هیچ استان، منطقه و مدرسه‌ای نمی‌دهیم. سازمان نوسازی مدارس نیز در این زمینه کوتاه نمی‌آید.

محمودزاده با تاکید بر اهمیت افزایش سرانه مدارس غیردولتی برای تامین نیاز دانش آموزان در حیطه تربیت شش ساحتی، خاطر نشان کرد: اینکه سرانه مدارس غیردولتی به نحوی باشد که نیاز دانش‌آموزان در تربیت شش ساحتی را تامین کند، برایمان موضوعیت دارد از این رو ما امسال بخشنامه‌ای را در این زمینه برای استان‌ها ارسال کردیم. منتظریم حمایت‌هایی شود و موسسان بتوانند مدرسه‌ای در سطح استاندارد داشته باشند و این آرزوی همه ماست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *