نامجومطلق: عنایتی مقصر نیست!/ هر دوره می‌گوییم بهترین نسل را داریم

نامجومطلق: عنایتی مقصر نیست!/ هر دوره می‌گوییم بهترین نسل را داریم

مجید نامجومطلق کارشناس فوتبال می‌گوید کادر فنی تیم ملی امید فوتبال نقش کوچکی در نتایج اخیر داشته‌ است.

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با سادس، درخصوص حذف تیم ملی فوتبال امید ایران در دور یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهارکرد: قطعا با توجه به اینکه سهمیه المپیک را از دست دادیم و سپس حتی به نیمه نهایی آسیایی هم نرسیدیم، نتایج خوبی برای فوتبال ایران به دست نیاورده‌ایم.

پیکان انتقادات نباید به سمت کادرفنی باشد

نامجومطلق درمورد اینکه از عملکرد کادرفنی تیم ملی فوتبال امید انتقاد می‌شود، بیان کرد: بنده به شدت مخالف این نظرات هستم. نباید نوک پیکان انتقادات به سمت کادرفنی باشد.

هر دوره می‌گوییم بهترین نسل را داریم!

او با انتقاد از ساختار فوتبال در ایران، اضافه کرد: ما ساختار غلطی داریم. مشکلات عدیده‌ای در این زمینه داریم که چنین نتایجی به دست می‌آوریم. بیشتر از ۴۰ سال است که سهمیه المپیک نمی‌گیریم و هر دوره می‌گوییم که این بار بهترین تیم امید را داریم و پر از ستاره هستیم. متاسفانه با همان بازیکنانی که فکر می‌کنیم بهترین هستند، نتیجه نمی‌گیریم. باید این نتایج کالبدشکافی شود تا مشکلات را پیدا کنیم.

بیانی: هر بار نسل امیدها را می‌سوزانیم/ از هنگ‌کنگ هم باید ببازیم؟

نامجومطلق درباره اینکه اغلب برنامه مشخصی برای تیم‌‎های پایه وجود ندارد، عنوان کرد: دقیقا همین است. ما بیشتر از بی‌توجهی به تیم‌های امید شکست می‌خوریم. با انواع و اقسام مربیان نتیجه دور از انتظاری در این رده گرفتیم. پس باید به دنبال علل این نتایج باشیم. بازیکنان ما خیلی خوب هستند اما به دلیل عدم برنامه ریزی، زیرساخت‌ها و توجه به این تیم هر ساله این اتفاقات تکرار می‌شود.

نهایتا ۱۰ درصد از شکست مربوط به عنایتی است

بازیکن سابق استقلال با حمایت از عنایتی گفت: واقعیت این است که اگر عوامل شکست را بررسی کنیم نهایتا ۱۰ درصد از آن به کادرفنی مربوط باشد. واقعا هیچ برنامه‌ای برای تیم امید نداریم و این درصورتی است که حریفان ما با برنامه مدون و حداقل ۲۰ بازی تدارکاتی مناسب به این رقابت‌ها می‌آیند. فوتبال ما از چنین شرایطی دور است و کمتر از یک ماه مانده تا شروع رقابت‌های انتخابی المپیک تازه سرمربی انتخاب می‌کنیم و بدون بازی تدارکاتی و اردوی مناسب امیدواریم که بهترین نتیجه را کسب کنیم. مثلا بازی‌هایی که در جام کافا برگزار کردیم، حریفانی نداشتیم که بخواهند ما را محک بزنند.

نامجومطلق: عنایتی مقصر نیست!/ هر دوره می‌گوییم بهترین نسل را داریم

او ادامه داد: مشکل دیگر این است که بازیکنان به اردو می‌آیند ولی باید دوباره به باشگاه‌هایشان در هنگام مسابقات اضافه شوند. همین مساله تمرکز تیم و مربی را بهم می‌ریزد. به نظرم در چنین وضعیت سرمربی خیلی تاثیرگذار نیست و ما باید ریشه مشکلات را پیدا کنیم. وقتی هنگ کنگ که در عمر فوتبالی‌اش ما را شکست نداده، برابر تیم امید برنده می‌شود باید بدانیم که مشکل از کجاست. به نظرم کمترین تقصیر برعهده کادرفنی است و اگرچه می‌شد تصمیمات بهتری بگیرند اما با تجربه‌ای که در تیم‌های پایه داشتم می‌دانم توجه خیلی کمی به مربیان ایرانی در رده‌های ملی پایه می‌شود. شاید یک مربی خارجی بیاورند به خاطر اسمش شرایط خوبی ایجاد کنند اما برای مربی ایرانی امکانات خوبی مهیا نمی‌شود.

نتایج ما براساس واقعیت‌های فوتبالمان نیست

مجید نامجومطلق درباره اینکه با این شرایط وضعیت تیم‌های ملی ایران را چطور پیش‌بینی می‌کند، گفت: ما باید با این حقیقت کنار بیاییم که هر نتیجه‌ای کسب می‌کنیم بر اساس واقعیت فوتبال نیست، بلکه بر اساس یکسری اتفاقات است. الان شما ببینید که دیگر کشورها با سرعت نور در فوتبال پیشرفت می‌کنند اما فوتبال ما اتفاق خاصی ندارد و اگر در برهه‌ای از زمان نتیجه بگیریم فقط به دو دلیل است. یا اینکه اتفاقی است یا اینکه فقط به دلیل هماهنگی یک مجموعه در یک بازه زمانی است و همیشگی نیست. در نهایت بپذیریم که رشد فوتبال کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن به ما نشان می‌دهد لازمه موفقیت کار منظم و برنامه ریزی درست است که فعلا در فوتبال ما وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *