مسابقات تنیس روی میز باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

مسابقات تنیس روی میز باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود

سادس/کرمانشاه رئیس فدراسیون تنیس روی میز از برگزاری مسابقات تنیس روی میز باشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار خبر داد.

مهرداد علی‌قارداشی، امروز(۱۳ مهر) در مجمع انتخاباتی ریاست هیات تنیس روی میز استان کرمانشاه، بااشاره به اهتمام کنفدارسیون تنیس روی میز آسیا برای برگزاری مسابقات باشگاهی این رشته، اظهارکرد: حدود دو ماه پیش اعضای کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا نشستی را به میزبانی تایلند برگزار کردند که در آن نشست موضوعاتی مطرح شد.

وی افزود: از آنجایی که کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا تاکنون مسابقات باشگاهی برگزار نکرده، مقرر شد برای اولین بار این مسابقات در سال ۲۰۲۴ برگزار شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان اضافه کرد: این مسابقات اول به شکل منطقه ای و در قالب پنج منطقه در سطح آسیا برگزار می شود و تیم های راه یافته به مرحله بعدی مسابقات، فینال را برگزار می‌کنند.

وی در ادامه به درخشش تنیس روی میز ایران در بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت: در این رقابت.ها برای اولین بار پس از ۶۵ سال تیم ملی تنیس روی میز ایران توانست به مدال برنز بازیهای آسیایی دست پیدا کند که این مدال برای ما بسیار ارزشمند بود.

علی‌قارداشی خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره از رقابت ها، پنج داور ایرانی در بازی های آسیایی و پارآسیایی حضور دارند که حاکی از پتانسیل خوب ما در این رشته است.

وی در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته برای تولید تجهیزات تنیس روی میز در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا، میز استاندارد تنیس روی میز در داخل کشور ساخته شده و حدود سه سالی است که مسابقات را روی این میز در کشور برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان از تلاش برای گرفتن تاییدیه این میز از سوی فدراسیون جهانی خبر داد.

وی اعلام آمادگی کرد، در صورت نیاز استان کرمانشاه، فدراسیون برای خرید این میزها به استان کمک هایی داشته باشد.

علی‌قارداشی در ادامه از کسب دو سهمیه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان توسط امیر مهدی کشاورزی و بنیامین فرجی هم یاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بودجه اختصاصی به این فدراسیون را بسیار کم عنوان کرد و گفت: کل بودجه امسال این فدراسیون از سوی وزارت ورزش حدود شش میلیارد تومان، کمیته ملی المپیک حدود سه میلیارد تومان و کمیته ملی پارالمپیک حدود یک میلیارد تومان است که رقم بسیار کمی است، لذا حمایت های بخش خصوصی را جذب کرده ایم و کماکان این راه را ادامه خواهیم داد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ با اعتبارات خود فدراسیون و حمایت  اسپانسرها حدود ۹۳ اعزام بین المللی داشته ایم که این تعداد اعزام فدراسیون تنیس روی میز را در بین ۵۴ فدراسیون کشور در جایگاه سوم قرار داده است.

وی در ادامه به حضور تعدادی از پینگ پنگ بازان ایرانی در لیگ های خارجی اشاره کرد و گفت: بخشی از ورزشکاران دختر ما مانند ندا و سارا شهسواری در لیگ ترکیه حضور دارند. در بخش پسران هم در لیگ های اتریش، لهستان، فرانسه، آلمان و … حاضر هستند که برای اینکه بتوانیم در بحث مالی به آنها کمک کرده باشیم، لیگ های  داخل کشور را بگونه ای تنظیم کرده ایم که با لیگ های خارج از کشور تداخل نداشته باشند تا بازیکنان ما بتوانند در لیگ داخل کشور هم شرکت کنند.

علی‌قارداشی در ادامه با اشاره به مهاجرت ندا شهسواری از کرمانشاه به تهران، اظهارکرد: با توجه به اینکه این بانوی پینگ پنگ باز تاکنون دو دوره سهمیه المپیک را کسب کرده و زحمات زیادی برای تنیس روی میز کرمانشاه و کشور کشیده، انتظار می رود ورزش و جوانان استان با همکاری فدراسیون یک برنامه تجلیل را برای اول تدارک ببینند.

وی در ادامه با اشاره به توفیقات تنیس روی میز کرمانشاه در رده‌های سنی پایه دختران، گفت: وانیا یاوری، رایا جواهری و مرجان کبودی سه ورزشکار رده سنی پایه این استان هستند که در مسابقات جهانی، بین المللی و آسیایی خوش درخشیده اند.

آماده میزبانی یک رویداد بین المللی تنیس روی میز هستیم

به گزارش سادس، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با ابراز رضایت از عملکرد هیات تنیس روی میز استان، اظهارکرد: این هیات مسیر روبه رشد و توسعه ای را در پیش گرفته است.

وی افزود: طی سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در این هیات صورت گرفته، اما انتظار می رود در چهارسال پیش رو هم کارهایی در حوزه برگزاری کلاس های آموزشی و دوره‌های مربیگری و دواری در این رشته انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه از استانهای پیش رو و خوب کشور در رشته تنیس روی میز است، بنابراین انتظار می رود  فدراسیون هم توجه بیشتری به این رشته داشته باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به پتانسیل های بالای کرمانشاه در این رشته و زیرساخت های خوبی که داریم، آماده میزبانی یک رویداد بین المللی تنیس روی میز در کرمانشاه هستیم.

در این انتخابات شهنام اردلان برای دوره سوم به عنوان رئیس هیات تنیس روی میز استان کرمانشاه انتخاب شد.

انتهای پیام  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *