۱۰۰ هزار دانش‌آموز در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی در کشور شناسایی شده است

سادس/خراسان رضوی معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی در کشور شناسایی شده است.

حمیدرضا خان‌محمدی چهارشنبه ۱۲ مهرماه در حاشیه سفر به شهرستان تربت حیدریه در جمع خبرنگاران با تقدیر و تشکر از زحمات معلمین و مدیران ستادی آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس با وجود مشکلات و کمبود اعتبارات، افزود: هرچند سقف سازمان برنامه و بودجه برای استخدام دستگاه‌های دولتی، باعث ایجاد خلأ در نیروهای آموزش و پرورش شده است اما ناچاریم آن را رعایت کنیم.

وی نگاه کیفی بخشی را مهم‌ترین نگاه وزارتخانه به حوزه آموزش و پرورش دانست و تجهیزات را هشتمین نکته اثرگذار در بحث یادگیری و آموزش خواند.

خان محمدی بیان کرد: تاکنون ۱۰۴ هزار کلاس درس تخریبی و نیازمند نوسازی و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی در کشور شناسایی شده است.

وی گفت: بالغ‌بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تخریب و مقاوم‌سازی ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور نیاز داریم که امیدواریم این چالش را در برنامه هفتم توسعه با کمک نمایندگان مردم در مجلس، برطرف کنیم.

اجرای برنامه‌های تغییر ترکیب جمعیتی نیازمند ۵۷ هزار میلیارد تومان اعتبار

معاون وزیر آموزش و پرورش تزریق قطره چکانی اعتبارات را از دیگر مشکلات دانست و افزود: برای اینکه به برنامه‌های تغییر ترکیب جمعیتی در کشور برسیم ۵۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در کشور نیازمند ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که با تزریق قطره چکانی اعتبارات پنجاه سال زمان نیاز داریم تا این پروژه‌ها به اتمام برسند.

خان محمدی در ادامه با بیان اینکه ۲۰۲۰ طرح عمرانی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار کلاس درس تجهیز و برای تحصیل آماده و به دانش‌آموزان تقدیم شد، گفت: حضور با برکت خیرین که در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند و با توجه به شعار مردمی سازی دولت سیزدهم، در تلاش هستیم تا این روند بهبود پیدا کند.

وی گفت: تاکنون با مشارکت خیرین ۵۴ درصد مدارس کشور ساخته شده است و با این حال خیرین تا پایان سال ۷ هزار میلیارد تومان دیگر در حوزه مدرسه‌سازی کمک خواهند کرد، طبق برنامه‌ این مبلغ تا دو سال آینده به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *