شرکت‌های مسافربری زودتر در پایانه شرق مستقر شوند/ پیش‌بینی ها برای افتتاح پایانه شرق تا بهمن

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز از آخرین وضعیت پروژه پایانه جدید شرق بازدید به عمل آورد و تأکید کرد که شرکت‌های مسافربری زودتر باید در پایانه شرق مستقر شوند.

به گزارش سادس، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز از آخرین وضعیت پروژه پایانه جدید شرق بازدید به عمل آورد و پس از استماع گزارش‌ عمرانی این پروژه گفت: حدود ۳ ماه پیش از پروژه پایانه شرق بازدید به عمل آمد و قرار بر این شد تا این پروژه که در دوره قبل رها شده بود به بهره برداری برسد و بر همین اساس قراردادهای تأمین تجهیزات، آسانسورها، پله برقی‌ها، تجهیزات اطفای حریق و سیستم‌های هوشمند منعقد شدند و مطابق با گزارشی که داده شد پیش‌بینی می‌شود تا در بهمن ماه سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد. 

وی با بیان اینکه عمده مشکلاتی که امروز مطرح شدند مرتبط با نقدینگی است، افزود: بنای مدیریت شهری این است تا این مشکلات هرچه سریع‌تر رفع شوند. 

رئیس‌ کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین قرار بر این شد تا به کمک شرکت شهروند خدمات بیشتری به شهروندان در این پایانه ارائه شود. 

وی با تأکید بر اینکه این پروژه تا آخر شهریور ماه باید ۳۶ درصد پیشرفت می‌کرد، تصریح کرد:  اما اکنون پروژه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۱ درصد عقب ماندگی وجود دارد و  باید طبق برنامه، عقب ماندگی جبران و برطرف شود حتماً پس از این بازدید جلساتی را با مسئولان شهرداری تهران برگزار می‌کنیم تا  عقب ماندگی‌هایی که ناشی از مشکلات نقدینگی‌ و خرید تجهیزات هستند برطرف شود. 

تشکری هاشمی گفت: اگر در همان ۶ سال گذشته  این پروژه پیش می‌رفت می‌توانستیم آن را با حدود ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم اما مطابق با خرابی‌هایی که طی مدت‌های اخیر با توجه به رها شدن پروژه ایجاد شده است و براساس تورم، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان یعنی تقریبا ۹ برابر بیشتر از قیمت قبلی منابع احتیاج است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وظیفه سازمان پایانه‌ها و شرکت متروی تهران بیان کرد: خواهش من از شرکت مترو و سازمان پایانه ها این است که نسبت به تأمین نقدینگی عمل کنند و اگر نیازی هم به متمم بودجه است آنرا به شورا بیاورند. 

تشکری هاشمی  گفت: از کل مبلغ مورد نیاز  ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری و ردیف‌های بودجه شهرداری تهران برای این پروژه در نظر گرفته شده و تلاش ما این است تا  مابقی هزینه را از محل تبصره‌های بودجه و از طریق تهاتر با پیمانکاران پیش ببریم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور قطع تأمین نقدینگی و سایر موارد را از سوی شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار می‌دهیم و امیدواریم  پایانه شرق به عنوان سرمایه ملی که متعلق به شهروندان است تا حداکثر بهمن امسال به بهره برداری برسد. 

وی با اشاره به اهمیت تجهیزات برای راه‌اندازی این پایانه گفت: مطابق با آنچه گفته شد قراردادهای بخش تجهیزات تأمین شده و پیش پرداخت های مربوط به آنها داده شده است، اما در تأمین تجهیزات مشکلاتی وجود دارد و  از همین رو خرید تجهیزات باید سریعتر انجام شود و قراردادهای مورد نیاز منعقد شوند تا در زمان مقرر این پایانه افتتاح شود. 

عضو شورای شهر تهران در خصوص قراردادهای سابق برای تجهیزات بیان کرد: به دلیل آنکه تعهدها به پیمانکارها داده نشده بود قرارداد پله برقی‌ها منقضی شدند و بر همین اساس مجبور به انعقاد قراردادهای جدید با قیمت بسیار بالاتر شده‌ایم. 

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید بخش شرکت های تعاونی مسافربری این پروژه هرچه زودتر افتتاح شود، گفت: بخش تعاونی‌ مسافربری را باید هرچه سریعتر فعال کنیم زیرا این بخش نسبت به بخش های خدمات جانبی اولویت بیشتری دارد و تا پیش از آغاز فصل زمستان باید فضای پایانه شرق مساعد شود. 

وی همچنین در ادامه بر لزوم حضور شهردار منطقه ۱۳ جهت بررسی و اصلاح معابر پروژه، معاون مالی شهرداری تهران جهت بررسی وضعیت نقدینگی و منابع مورد نیاز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران جهت تکمیل دسترسی‌ها و اصلاحات هندسی معابر و شرکت کنترل ترافیک جهت تأمین تجهیزات هوشمند در جلسات آینده تأکید کرد. 

براساس گزارش دفتر این عضو شورای شهر تهران، پایانه شرق تا پایان شهریور ماه در بخش تجهیزات  ۱۷ درصد پیشرفت واقعی داشته است درحالی که طبق برنامه باید ۳۲ درصد پیشرفت می‌داشت همچنین در بخش سالن اصلی نیز پیشرفت واقعی ۲۵ درصد بوده است و پیشرفت براساس برنامه ۳۱ درصد پیش بینی شده بوده است در حوزه نمای ورودی نیز پیشرفت برنامه ۴۱ درصد و پیشرفت واقعی ۳۲ درصد  بوده است. 

همچنین در بخش محوطه سازی ۴۵ درصد پیشرفت طبق برنامه باید انجام می‌شده است که اکنون ۳۳ درصد انجام شده و در بخش زیر زمین نیز طبق برنامه باید پیشرفت ۵۵ درصدی انجام می‌گرفت، اما هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت محقق شده است. 

در بخش سالن اصلی نیز طبق برنامه پیشرفت ۳۱ درصدی مورد نیاز بوده است؛ اما ۲۵ درصد پیشرفت انجام گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *