دستگیری ضارب متواری و ۲ مخل نظم و امنیت عمومی در ساری

سادس/مازندران معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با اراذل و اوباش از دستگیری ضارب متواری و ۲ مخل نظم و امنیت عمومی در ساری خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قدرت نمایی و حمل سلاح سرد، نزاع و درگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش و همچنین تیراندازی منجر به جرح فردی در ساری که منجربه ‏ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده بودند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران آن شهرستان قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران یگان امداد شهرستان ساری پس از هماهنگی قضائی و انجام تحقیقات میدانی متهمان را شناسایی و آنان را در عملیاتی مقتدرانه دستگیر کردند.

سرهنگ ساداتی از کشف ۲ قبضه قمه و یک قبضه اسلحه شکاری دست ساز این افراد خبر داد و با بیان این که  متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، بیان کرد: وجود امنیت در یک جامعه به همان اندازه مهم است که احساس امنیت و امنیت روانی درآن جامعه لازم است و احساس امنیت در یک جامعه، مهم تر از وجود امنیت در آن است.

دستگیری ضارب متواری و ۲ مخل نظم و امنیت عمومی در ساری

وی ادامه داد: امنیت از فرد شروع شده و به خانواده و جامعه و در نهایت نظام بین‌المللی منتهی می‌شود، با این وجود باید گفت، تأمین امنیت و احساس امنیت در درجه اول به فرد برمی‌گردد و با توجه به این مهم  اگر کاهش امنیت در جامعه رخ دهد بی‌اعتمادی، رواج بدبینی و شایعه، عدم مشارکت و همکاری در برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور را به دنبال خواهد داشت.

 سرهنگ ساداتی تصریح کرد: از آنجایی که احساس امنیت در بین مردم ناشی از نبود هرگونه خطر و تهدید بالقوه و بالفعل است؛ یکی از مسایل مهم اجتماعی که زمینه ساز از بین بردن احساس امنیت در بین مردم می‌شود وجود افرادی است که با نقض قوانین و ایجاد رعب و وحشت سعی در قدرت نمایی در جامعه دارند که قانون آنان را با عنوان اراذل و اوباش می‌شناسد.

سرهنگ ساداتی در ادامه اذعان کرد: در پیش گیری و مقابله با خودنمایی این گونه افراد نیاز به اهرم‌ها و مکانیزم‌های کنترلی در جامعه است که یکی از این مکانیزم‌ها، طرح جمع آوری اراذل و اوباش است که طی سال‌های اخیر در دستور کار فراجا قرار گرفته است.

به گفته سرهنگ ساداتی، پلیس در مقابله با اراذل و اوباش ضمن اجرای طرح طرحی اجتماعی و انتظامی به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی اهدافی از جمله افزایش احساس امنیت شهروندان، کاهش دامنه شیوع کج روی‌ها وآسیب‌های اجتماعی، افزایش رضایت شهروندان از فراجا، کاهش وقوع کنش‌های اعتراض آمیز، بالابردن شأن، منزلت، اقتدار و انجام مأموریت ذاتی پلیس، افزایش روحیۀ نشاط و شادابی، فراهم کردن زمینۀ رشد و بالندگی، پیشرفت فردی و جمعی را دنبال کرده است.

دستگیری ضارب متواری و ۲ مخل نظم و امنیت عمومی در ساری

وی با بیان این که استان مازندران از جمله استان‌هایی است که جولان اراذل و اوباش در این استان با برخوردهای قاطع عوامل انتظامی چه در سنوات گذشته و چه در زمان حال مواجه بوده است، گفت: این افراد در سریعترین زمان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند و به تناوب نوع جرم مرتکبه با آنان برخورد لازم صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: در زمان فعلی با توجه به بالا بودن ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی و میزان بالای کاربر فضای مجازی؛ کوچک‌ترین تحرکات اینگونه افراد در فضای مجازی، تبعات بسیار وسیع و گسترده‌ای بر افکار عمومی دارد و بر همین اساس فعالیت اینگونه افراد تحت کنترل قرار گرفته و در کمترین زمان با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

ساداتی با بیان اینکه، در این زمینه در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی، اقدامات بازدارنده پلیس‌های تخصصی بسیار کارساز است، اظهار کرد: پلیس با رصد به موقع شبکه‌های اجتماعی به هر گونه تحرکات رسانه‌ای شده اراذل و اوباش با اقدامات مناسب عوامل اجرایی  پاسخ‌های لازم را ارائه می‌دهد تا بر احساس امنیت و اعتماد عمومی به پلیس خدشه‌ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به اولویت گذاری فرمانده انتظامی کل کشور مبنی بر برخورد تند، سریع و قاطع پلیس با اراذل و اوباش و جلوگیری از تحرکات آنان به خصوص مواردی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر و باعث تشویش اذهان عمومی می شوند؛ حساسیت این فرماندهی را دو چندان کرده و تمام سعی و تلاش بر این است تا با همت کارکنان و جلب مشارکت دستگاه های متولی و اقشار اجتماعی ضمن اقدامات پیشگیرانه، پیش دستانه واقدامات بازدارنده به تحرکات اراذل و اوباش در کمترین زمان ممکن پاسخ قاطع داده شود تا درس عبرتی برای سایرینی که قصد بر هم زدن امنیت عمومی جامعه دارند، باشد.

دستگیری ضارب متواری و ۲ مخل نظم و امنیت عمومی در ساری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *