کسر امتیاز اشتباه محض بود/به جای سقف، ضمانت پرداخت بگیرید

کسر امتیاز اشتباه محض بود/به جای سقف، ضمانت پرداخت بگیرید

سادس/اصفهان پیشکسوت فوتبال اصفهان معتقد است: قانون فعلی بودجه اشتباه و نیاز به تبصره دارد؛ باید یا هر کسی خلاف قانون بوده، مجازات شود یا قانون را درست کنند.

محمد یاوری در گفت‌وگو با سادس، موضوع کسر امتیاز را یک قانونی دانست که وجود نداشته و تنها جدول را بهم می‌ریزد و اظهار کرد: با این قانون از دست دادن امتیاز خارج از زمین رخ می‌دهد. اگر بازیکن غیرمجاز بازی کند، خلافی است که درون زمین اتفاق افتاده؛ در حالی که سپاهان درون از زمین خلافی نکرده تا کسر امتیاز شود.

وی افزود: اینجا یک گپ قانونی رخ داده، اگر بازیکنی به باشگاه اعتماد داشته و بخواهد بخشی از قراردادش را در سال سوم بگیرد، باز هم می‌خواهند قانونی عطف به ما سبق کرده و سال سوم جریمه کنند؟ گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر که هست گیرند! یا هر کسی خلاف قانون بوده، مجازات شود یا قانون را درست کنند.

در میان آسمان‌خراش‌ها سقفی دو متری تعیین کردیم

پیشکسوت فوتبال سپاهان با اشاره به سطح رقبای آسیایی، یادآور شد: با تیم‌هایی در آسیا بازی داریم که سقف قراردادهایشان با آسانسور هم قابل رسیدن نیست. حال در میان آسمان خراش‌ها، سقفی ۲ متری تعیین کردیم که سر خود باشگاه هم به آن گیر می‌کند. این قانون اشتباه است و نیاز به تبصره دارد.

یاوری پیشنهاد کرد: به جای قرار دادن سقف بودجه، ضمانت بانکی قراردادی گرفته شود. یعنی هر باشگاه در بانک ضمانت پرداخت مبلغ بدهد و تمام. این یک فکر عاقلانه است، وگرنه نمی‌توان تعیین کرد هر باشگاه چقدر از درآمد را هزینه کند. او ادامه داد: از سوی دیگر قیمت بازیکنان در قیاس با ریال ما بالا است، اما به دلار چیز نیست. اگر قوانین بین‌الملل است پس سقف گذاشتن درست نیست و نیاز به اصلاح دارد. برای امسال باید تبصره در نظر گرفته شود.

با کسر امتیاز مخالفم!

یاوری خاطرنشان کرد: یک بار دیگر هم مکافات سقف را دیده‌ایم. در حالی که راه‌های فرار از این قوانین زیاد است. قانونی گذاشتیم که اشتباه و سراسر گپ است.

او اضافه کرد: من با کسر امتیاز به طور کل مخالفم. چه از سپاهان چه هر تیم دیگر. به عقیده من دریافت ضمانت تأمین بهترین راه است.

بازیکن خبر از پیچ‌وخم‌ها ندارد

بازیکن اسبق فوتبال اصفهان با بیان اینکه بازیکنان ساده‌اند، گفت: بازیکنان خبر از برخی پیچ‌وخم‌هایی که مدیران باشگاه‌ها یا مشاورانشان انجام می‌دهند، ندارند. در یک برنامه همه چیز را عیان می‌کنند. مثلا عبدی اعلام کرد خانه‌ای که گرفته را پس نگرفته‌اند و در آن زندگی می‌کند.

او ادامه داد: پس نشان می‌دهد پوسته ظاهریشان را حفظ کرده، وگرنه در واقع همه آن‌ها همین کار را کرده‌اند حتی با ارقام بالاتر. جالب است به سپاهان می‌گویند زیاد خرج کرده‌ای، حالا ۴۰ میلیارد دیگر هم بده! قانون با این ایرادات ضایع می‌شود.

سقف تیمی را نجات نمی‌دهد

یاوری با تاکید بر اینکه باشگاه نیز باید پاسخ هوادارانش را بدهد، تصریح کرد: باشگاه نمی‌تواند که به همه ببازد. پس مجبور است به قول خودشان برخی بازیکنان تاپ را بیاورند که خب باید پول خرج کنند.

او در پایان افزود: این سقف ایجاد شده تیمی را نجات نمی‌دهد و در نهایت قانون ضایع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *