مایلی‌کهن: در زیرساخت مشکلات زیادی داریم/ کار امید در مراحل پایانی سخت است

مایلی‌کهن: در زیرساخت مشکلات زیادی داریم/ کار امید در مراحل پایانی سخت است

پیشکسوت فوتبال معتقد است که تیم امید ایران در ادامه رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو کار سختی خواهد داشت.

محمد مایلی‌کهن در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به این پرسش که برخی کشورهای آسیایی همچون ازبکستان در حال پیشرفت هستند و با این وضعیت آینده فوتبال ایران را چگونه می‌بیند؟ تصریح کرد: بارها گفتم که یکی از نکات مثبت فوتبال ما این است که تعداد علاقه‌مندان به فوتبال زیاد است، بنابراین در کشور ۸۰ میلیون نفری می‌توانید استعدادهای خوبی را شناسایی کنید. البته ما ۵۰ سال است که به المپیک نرفته‌ایم ولی این دلیل نمی‌شود که فوتبال را تعطیل کنیم. هرچند باید بپذیریم که ما در بخش زیرساخت‌ها مشکلات زیادی داریم اما سایر کشورها با وجود اینکه آب و هوای مناسبی ندارند اما زیرساخت خوبی دارند.

این‌ پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و جذابیت فوتبال به خاطر همین چیزهاست. یک زمان بهترین تیم را در اختیار دارید و تصور می کنید به المپیک می‌روید اما شرایط فراهم نمی‌شود و برعکس. ما علاقه‌مندان به فوتبال زیادی داریم اما از این استعدادها به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب رضا عنایتی برای تیم خوب بود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: عنایتی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی و آقای گل لیگ بوده اما در زمینه مربیگری تجربه کافی ندارد. ما مربیان دیگری نیز داشتیم که جوان و فوتبالیست بودند و در کارشان نشان دادند که موفق‌اند مثل محرم نویدکیا که کارنامه موفق او در ۲ سال در سپاهان کاملا مشهود است یا وحید هاشمیان که چند سال کمک مربی تیم ملی بزرگسالان بوده و ما از کسی که این همه تجربه دارد استفاده نمی‌کنیم. البته این نوع انتخاب‌ها سلیقه‌ای است و من در این زمینه با کسی دشمنی ندارم.

مایلی کهن ادامه داد: من عنایتی را دوست دارم و سعی می‌کنم بدون نگاه شخصی صحبت کنم و تنها کشورم را ببینم. اینطور هم نیست که اگر نویدکیا یا هاشمیان مربی تیم امید بودند حتما به المپیک صعود می‌کردیم. به عنوان نمونه سال گذشته در لیگ برتر، سپاهان با ملوان انزلی در اصفهان مسابقه داشت و آن بازی را اگر در شهر خود می‌برد دیگر نیازی به نتایج پرسپولیس نداشت و قهرمان می‌شد اما سپاهان مساوی کرد و این عاملی شد که پرسپولیس قهرمان شود. اینها چیزهایی هستند که فوتبال را جذاب کرده وگرنه در رشته‌هایی چون کشتی، والیبال و … تیم قوی‌تر همیشه ضعیف‌تر را شکست می‌دهد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کند تیم امید در بازی‌های آسیایی چه نتایجی کسب کند؟ گفت: در هانگژو بازی‌ها سخت است و ما بازی راحتی نداریم. تیم امید تا هشت تیم برتر بالا آمده و امیدوارم در ادامه این رقابت‌ها هم موفق عمل کند، هرچند معتقدم کار سختی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *