مومنی: عنایتی می‌تواند رضایت همه را جلب کند/ نباید بازیکنان امید را رها کنیم

مومنی: عنایتی می‌تواند رضایت همه را جلب کند/ نباید بازیکنان امید را رها کنیم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید «برای قضاوت کردن عنایتی که سال‌ها در فوتبال ما زحمت کشیده و الان در عرصه مربیگری فعالیت می‌کند، خیلی زود است. او در این بازی‌ها نشان داده که مقابل تیم‌های سرعتی و تکنیکی نتایج خوبی کسب و از اعتبار و حیثیت فوتبال ما دفاع می‌کند.»

محمد مومنی در گفت‌وگو با سادس در خصوص برتری تیم ملی فوتبال امید ایران مقابل تایلند در دور یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: بازی خوب و منظمی را از تیم ملی شاهد بودیم که ابتدا کمی ناهماهنگ بودند اما تا انتهای بازی با انسجام خوبی روی دروازه حریف خطرساز شدند.

او درباره انتقادات از رضا عنایتی روی نیمکت تیم ملی امید بیان کرد: باتوجه به انتقادات قبلی که وجود داشت، این را باید بدانیم مربی وقتی ابزار کافی داشته باشد و تدارکات مناسبی داشته باشد، می‌تواند استراتژی خوبی برای تیمش طراحی کند. برای قضاوت کردن عنایتی که سال‌ها در فوتبال ما زحمت کشیده و الان در عرصه مربیگری فعالیت می‌کند، خیلی زود است. او در این بازی‌ها نشان داده که مقابل تیم‌های سرعتی و تکنیکی نتایج خوبی کسب و از اعتبار و حیثیت فوتبال ما دفاع می‌کند. اگر به مربی جوانی که اعتماد به نفس زیادی دارد، زمان بدهید مطمئنا می‌تواند رضایت همه را جلب کند.

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری در بازی امروز نیز گفت: در آخرین صحنه حسینی یک تک به تک خوب را دفع کرد و در طول بازی چند واکنش به موقع داشت که دروازه را بسته نگه داشت. مطهری هم روی فرصت‌طلبی گلزنی کرد تا نشان دهد چه مهاجم باهوشی است. حضور این دو بازیکن خیلی به تیم امید کمک کرد و تاکتیک‌های تیم را ارتقا دارد.

محمد مومنی در خصوص اظهار نظر علیرضا بیرانوند که مدعی شد نباید حسینی و مطهری در تیم ملی امید حضور پیدا می‌کردند تا مسابقات لیگ برتر تعطیل نشود، گفت: آقای بیرانوند در جایگاهی نیستند که این سوالات را بپرسند. به ایشان هیچ ارتباطی ندارد. بهتر است که ایشان گلری خودشان را بکند و در مسائلی که به او ارتباط ندارد، دخالت نکند. این صحبت‌ها به مدیران مربوط می‌شود و در حیطه یک بازیکن نیست که ایشان بگوید چه کسی باید دعوت شود و چه کسی دعوت نشود.

مومنی درباره اینکه پس از مسابقات آسیایی، تیم امید دیگر تشکیل نمی‌شود، عنوان کرد: درست است که دیگر تیم امید برای تمام تورنمنت‌ها تشکیل اردو نمی‌دهد اما ما نمی‌‎توانیم بازیکنان این نسل یا بازیکنانی که در آینده وارد این رده می‌شوند را نادیده بگیریم. این بازیکنان زیرساخت فوتبال ما هستند. ما در این زمینه باید کار زیادی انجام بدهیم. شکست نمایندگان ایران در آسیا به نوعی نشان می‌دهد که باید بیشتر به فوتبال پایه و رده‌های پایین‌تر توجه کنیم. فوتبال ما روز به روز به سمت سقوط می‌رود و فوتبال ما در حال افول است. مدیران فوتبالی ما باید برنامه‌ریزی داشته باشند تا درگیر چنین کابوس بزرگی نشویم. اگر اینطور شود در سال‌های آینده شاید جزو تیم‌های سطح دو فوتبال آسیا شویم و باید حواسمان باشد که از فوتبال دنبال خیلی عقب نیفتیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *