آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به درمان مصدومان آتش‌سوزی مراسم عروسی در عراق

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیام‌هایی جداگانه به وزیر بهداشت عراق و رئیس هلال‌احمر این کشور، حادثه آتش‌سوزی گسترده در مراسم عروسی در استان نینوا و کشته و مجروح شدن بیش از 250 نفر در این حادثه را تسلیت گفت و آمادگی هلال احمر کشورمان برای کمک به درمان مصدومان این حادثه خبرداد.

به گزارش سادس، متن پیام پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان به دکتر صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق و دکتر یاسین احمد عباس، رئیس هلال احمر این کشور که به صورت جداگانه برای هر دو ارسال شده، در ادامه آمده است:‌

«از طرف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، مایلم فرصت را غنیمت شمرده و مراتب درود و احترام خود را به جنابعالی و همکاران محترمتان در وزارت بهداشت عراق  ابلاغ کنم.

با اندوه فراوان، از وقوع آتش‌سوزی در تالار جشن عروسی در شهرستان حمدانیه استان نینوا واقع در شمال کشور عراق مطلع شدیم که متاسفانه تاکنون منجر به کشته شدن 114 نفر و مجروح  شدن بیش از 150 نفر از مردم آن کشور و همچنین خسارات گسترده‌ به ساختمان‌ تالار شده است.

در این شرایط سخت، از طرف خود و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران  به جنابعالی و همکارانتان در وزارت بهداشت عراق تسلیت عرض می‌کنم و آمادگی خود را برای درمان مصدومان آن حادثه دردناک در بیمارستان‌های کشورمان اعلام می‌کنیم.

مراتب همدردی جمعیت هلال احمر ایران را به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، ابلاغ می‌کنم و برای جنابعالی و همکارانتان در ایفای تلاش‌های بشردوستانه‌تان به منظور ارائه خدمات به آسیب دیدگان آرزوی موفقیت دارم.

دکتر پیر حسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

به گزارش رسانه‌های دولتیِ عراق در پی وقوع حریق در یک تالار عروسی در شمال این کشور، دست‌کم ۱۰۰ تن جان‌باخته و ۵۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.«احمد حمدانی»، معاونت اداره بهداشت موصل اعلام کرد که در پی وقوع این آتش‌سوزی در یک سالن عروسی در شهرستان «حمدانیه» در موصلِ عراق، دستکم ۱۰۰ تن جان‌باخته و ۵۰۰ تن مجروح شدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *