عروسی آتش

بازماندگان و بستگان قربانیان و مصدومان حادثه آتش سوزی در یک مراسم عروسی در عراق که تاکنون بر اساس آمارهای رسمی ۱۱۴ کشته برجای گذاشته، اکنون آن را «جهنم» توصیف می‌کنند.

به گزارش سادس به نقل از الجزیره، «مریم خضر»، یکی از بازماندگان این حادثه در حالی که منتظر بود تا جسد دختر ۲۷ ساله‌ و سه نوه‌اش که در این آتش سوزی جان خود را از دست دادند، تحویل بگیرد در این باره گفت: این یک مراسم عروسی نبود، بلکه جهنم بود.

«عماد یوحنا»، یکی دیگر از افراد حاضر در این مراسم عروسی نیز که توانسته بود جان سالم از این حادثه به در ببرد نیز در این باره گفت: ما دیدیم که آتش شعله ور شده است. آن‌هایی که توانستند از سالن خارج شدند اما عده‌ای در محل گیر افتادند.

همچنین زن دیگری نیز که در این حادثه دختر، همسر دخترش و نوه سه ساله‌اش را از دست داده نیز در این باره گفت: همه آن‌ها در این آتش‌سوزی سوختند، قلبم می‌سوزد.

در همین حال، تحقیقات اولیه در ارتباط با این آتش‌سوزی مرگبار، حاکی از آن است که از دلایل اصلی بروز فاجعه، نقض رعایت دستورالعمل‌های قانونی به‌ویژه «قوانین ایمنی» بوده است.

عروسی آتش

این آتش‌سوزی شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در یک تالار پذیرایی منطقه «حمدانیه» در استان «نینوا» و در شرق شهر «موصل» (شمال‌غرب عراق) حین برگزاری جشن عروسی رخ داده است.

در پی این حادثه یک هفته «عزای عمومی» در این استان اعلام شد.

به‌ سبب گستردگی حادثه، منابع رسمی عراقی آمارهای مختلفی را تاکنون در رابطه با تعداد قربانیان این حادثه که از آن به‌عنوان «یکی از بدترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر» یاد می‌شود، اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *