با اشرافی گری در برخی مدارس غیردولتی برخورد جدی خواهیم کرد/کمبود معلم در مدارس غیردولتی نداریم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت، چراکه می‌خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.

به گزارش سادس، احمد محمودزاده با اشاره به نظارت وزارت آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی اظهارکرد: در کارشناسی‌های سازمان موارد مختلفی از جمله شهریه‌ها، لباس و پوشش دانش آموزی، سرویس ایاب و ذهاب، وعده‌های غذا و میان وعده‌ها و…  تحت نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه این موارد در آیین نامه اجرایی مدارس وجود دارد و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هم هست که رعایت آن الزامی است، گفت: بدون تردید در موضوع غذا، سرویس مدرسه و پوشش دانش آموزان و… باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه نظارت و مدیریت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی تاکید کرد: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتما برخورد جدی خواهیم داشت، چراکه می‌خواهیم دانش آموزان در محیطی سالم و یکسان پرورش پیدا کنند.

محمودزاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کتاب‌های درسی بر اساس مصوبه برنامه درس ملی در مدارس غیردولتی تدریس می‌شود، اظهارکرد: در برخی از مدارس  بیشتر از مصوبه کتاب‌های درسی با دانش آموزان کار می‌شود که این موضوع در شورای نظارت طرح شد و برای تدریس هر جزوه و  کتابی به غیر از کتاب‌های درسی باید از کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مجوز لازم صادر شود.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی، اظهارکرد: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که نیروی انسانی شایسته برای مدارس غیردولتی تامین شود، در سال گذشته اعلام کردیم که هر معلمی می‌خواهد وارد مدارس غیردولتی شود باید فرایند صلاحیت حرفه‌ای و عمومی وی لحاظ شود تا منجر به کارت صلاحیت معلمی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت مردمی، افزود: بخشی از این موضوع را در گزینش گنجانده شده که جذب نیروی انسانی با دو پیش شرط انجام شود؛ معلمی بدون گزینش و عدم تطابق تدریس با رشته تحصیلی وارد مدارس غیردولتی نشود.

محمودزاده با بیان اینکه در فرایندی سه ساله ارتقای توانمندی و دانش افزایی را  تمامی معلمان مدارس غیردولتی برنامه ریزی کردیم، گفت: ۳۶۰ساعت در قالب شش پودمان ۶۰ ساعته طراحی شده  که در آن صلاحیت عمومی و دانش تربیتی و تخصصی مدنظر قرار گرفته است. این کار با همکاری دانشگاه فرهنگیان شروع شده که بخشی در تابستان صورت گرفته و  بخش دیگر آن نیز در طول سال تحصیلی انجام خواهد گرفت. همچنین همه استان‌ها موظف شدند پودمان اول و دوم را تا انتهای سال تحصیلی داشته باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمودزاده با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کمبود معلم نداشتیم، تصریح کرد: به جز تامین نیروی انسانی در بخش حاکمیتی آموزش و پرورش، موسسین در صورت نیاز  نیروی انسانی معرفی می‌کنند که باید گزینش و فرایند آموزش برای آنان نیز اتفاق بیفتد تا برای تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی حضور داشته باشند.

انتهای  پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *