ضرورت شبکه‌سازی محله‌ای برای رفع مشکلات شهروندان

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کمیته عمران شورای شهر به دنبال ایجاد شبکه قوی محله‌ای هستیم تا با ارتباط مستمر بین معتمدین محلات و مدیران شهری پیگیر حل مسائل شهروندان باشیم.

به گزارش سادس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری در بیست و چهارمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران که باهدف بررسی ظرفیت‌ها، حل سریع مشکلات محله‌ای و اجرای طرح‌های اثرگذار مبتنی بر دیدگاه معتمدان و نخبگان، به میزبانی منطقه۱۳ برگزار شد، با اشاره به این موضوع که رویکرد نشست مذکور تدوین نظام مسائل محلات پایتخت است، اظهارکرد: هدف اصلی ما در این جلسات این است که به صورت عملیاتی و کارگاهی پیگیر حل مشکلات مردم باشیم و لذا بدین شکل می‌توان با مطالبات مردمی در بخش‌های مختلف آشنا شد و با تعیین استراتژی صحیح و اصولی برای اعتلای سرانه‌های مورد نیاز در محلات تلاش کرد.

وی ادامه داد: همانطور که در دور اول جلسات مجمع مشورتی و تخصصی محلات صورتجلسات تهیه و پیگیری شد، در دور دوم نیز درخواست‌ها و مشکلات محله توسط معتمدین محلات صورتجلسه و پیگیری می‌شود و لذا از معتمدین محلات انتظار می رود مشکلات محله خود را ریزبینانه‌تر ببینند تا جلسات نتیجه‌بخش و در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های شهروندان باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کمیته عمران شورای شهر به دنبال ایجاد شبکه قوی محله‌ای هستیم تا با ارتباط مستمر بین معتمدین محلات و مدیران شهری پیگیر حل مسائل شهروندان باشیم.

آقامیری در ادامه اقدامات ستاد اربعین منطقه ۱۳ را مطلوب توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد اقدام شهرداری منطقه ۱۳ در برپایی موکب تخصصی کودک و نوجوان به عنوان الگو تسری یاید و شاهد ایجاد فضاها و سوله‌هایی برای استراحت خانواده‌ها و در کنار آن سرگرمی فرزندان آنها باشیم.

 در این جلسه هر یک از نمایندگان و معتمدین محلات منطقه ۱۳ نیز بنا به موضوعات مطروحه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان موضوعات دسته بندی و برای اقدام در دستور کار مجمع قرار گرفت.

در ادامه این جلسه، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان، معتمدین و فعالان محلات حاضر در جلسه به مشخصات جغرافیایی و جمعیتی نواحی چهارگانه و محلات منطقه۱۳ اشاره کرد و در خصوص شاخص‌های منطقه۱۳ گفت:  یکی از شاخص‌های مهم مربوط به درآمد است که با بالاترین درصد تحقق  روبه‌روست و همواره تلاش می کنیم  از ظرفیت پروژه‌ها برای تحقق این مهم استفاده کنیم. خوشبختانه، شهرداری منطقه۱۳ در بحث پیشرفت پروژه‌ها و همچنین طرح‌های ” من شهردارم” جایگاه برتر و مناسبی دارد به  طوری که با توجه به سال مالی که از خرداد ماه سال جاری آغاز و تا اواسط اردیبهشت سال آینده ادامه می یابد، پروژه‌های این منطقه بیش از سقف تعیین شده و با پیشرفت بسیار خوب روبه‌رو بوده و در تلاشیم که در بهمن امسال با تخصیص اعتبار بیشتر فعالیت عمرانی گسترده‌ای انجام دهیم.

شهردار منطقه۱۳ به مشارکت مناسب شهروندان منطقه در “طرح من شهردارم” اشاره کرد و گفت:‌ اجرای این طرح مشارکت مردم در انتخاب پروژه‌های کوچک‌مقیاس در سطح محلات و استفاده هرچه بیشتر از آرا و نظرات آنها را فراهم کرده است. او در ادامه، پروژه های سال ۱۴۰۲ محلات منطقه۱۳ را تشریح  و در جریان مسائل و  نقطه نظرات معتمدین محلات  قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *