امنیت، خط قرمز پلیس است

سادس/اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است و طرح بزرگ امنیت محله‌محور، هر روز بهتر از روزهای گذشته انجام می‌شود، گفت: شاید کمتر از ۸ درصد سرقت‌ها و کمتر از ۱۰ درصد جرایم خشن در استان مربوط به اتباع باشد.

سردار حمید علینقیان‌پور امروز (سه‌شنبه ۴ مهرماه) در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در چندماه اخیر تلاش کردیم تمرکز ویژه‌ای در حوزه پلیس فتا داشته باشیم، اظهار کرد: به دلیل اینکه جرایم سایبری افزایش زیادی یافته، سعی کردیم تا حد امکان فضای سایبری را در اختیار خودمان داشته باشیم.

وی افزود: در ۳ ماه گذشته، حدود ۱۰۰ مورد سایت مجرمانه کشف و برای آنها پرونده قضائی تشکیل شده و بخشی از فعالیت‌هایی که از لحاظ فنی امکان برخورد فیزیکی با آنها نیست، مسدود و بلااستفاده شدند. همچنین ویژه ۱۰ هزار نفر از شهروندان مشاوره‌های فنی انجام شده است.

سردار علینقیان‌پور اعلام کرد: پلیس راه به عنوان یک رکن اصلی جاده‌ها نظارت بر عملکرد در راه‌های برون‌شهری استان را عهده‌دار است و تا کنون سرهنگ اصغر زارع در سمت رئیس پلیس راه استان اصفهان خدمت‌رسانی می‌کرد و اما از این پس به سمت پلیس راهور استان اصفهان منصوب شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است، گفت: در این راستا مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر به‌صورت جدی در دستور کار است و در سال جاری، برخورد با این افراد و توزیع‌کنندگان مواد مخدر بالغ بر ۵ برابر شده است. در یک ماه و نیم اخیر، حدود ۲ تن و نیم مواد مخدر از باندهای مافیایی کشف شده و شاهد تغییرات و تحولات بسیاری در بازار فروش مواد مخدر هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین در یک ماه و نیم اخیر، ۱۰ باند بزرگ مافیایی، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ متهم قاچاقچی مواد مخدر و صدها معتاد متجاهر نیز دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند. تعداد دستگیرشدگان توسط نیروهای پلیس نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: با توجه به ظرفیت طرح امنیت محله‌محور، در ۸۰ درصد موارد خود فرد مجرم دستگیر می‌شود. امنیت خط قرمز پلیس است و طرح بزرگ امنیت محله‌محور، هر روز بهتر از روزهای گذشته انجام می‌شود.

وی با اشاره به آموزش ۷۵ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون، توضیح داد: پلیس اطلاعات و گذرنامه استان اصفهان رتبه اول کشور در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین را دارد، در ایام محرم امسال حدود ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شد و ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی (ع) ماموران پلیس با حجم گسترده‌ای از مراجعه زائران مواجه شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۳۹ هزار و ۳۴۰ جلد تمدید گذرنامه صورت گرفته و در طول یک ماه و نیم گذشته، ۴۹ هزار و ۳۴۱ فقره گذرنامه بین‌المللی صادر شده است، ادامه داد: پرونده‌های رسیدگی شده در پلیس امنیت اقتصادی در کشور و در شهریورماه سال جاری رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی توضیح داد: گشت ۱۱۰ نیروهایی مسلح هستند که رسیدگی به فوریت‌های ۱۱۰ را بر عهده دارند و برای رسیدگی به موضوعاتی از جمله سرقت مسلحانه، قتل، نزاع دسته جمعی یا گروگانگیری، نیروهایی دیگر تحت عناوین یگان امداد و یگان ویژه آموزش دیده‌اند.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به اینکه آمار سلاح‌های در اختیار مردم مناسب نیست و اقداماتی در این خصوص انجام، مجوزها کوتاه‌مدت‌تر و محدودیت‌ها بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: شاید کمتر از ۸ درصد سرقت‌ها و کمتر از ۱۰ درصد جرایم خشن در استان مربوط به اتباع باشد.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه خودروهای شوتی توسط دوربین تحت نظارت هستند و در صورت انجام تخلف، خودرو توقیف و با راننده آن برخورد خواهد شد، گفت: در طول ۴۵ روز گذشته ۱۳۴ خودروی شوتی حامل کالای قاچاق در جاده‌های استان متوقف شده و ۲۲۵ خودروی دیگر نیز که حامل اتباع غیرمجاز یا در حال فعالیت بودند، توقیف و اعمال قانون در خصوص آنها انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *