باغچقی: اگر حریف دیگری داشتم صعود می‌کردم/ قمی: یک هفته است از تعلیق در آمدیم

باغچقی: اگر حریف دیگری داشتم صعود می‌کردم/ قمی: یک هفته است از تعلیق در آمدیم

جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم تیم ملی ایران معتقد است: شاید اگر با حریف دیگری روبه‌رو می‌شدم راحت‌تر می‌توانستم به مرحله بعدی صعود کرده و حتی مدال کسب کنم.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس به هانگژو، قاسم باغچقی پس از یک رویارویی هوشمندانه و نفس‌گیر برابر حریف قزاقستانی گفت: جودوکاری که امروز با او مبارزه کردم قهرمان دوره قبل بازی‌های آسیایی بود و شاید اگر با حریف دیگری روبه‌رو می‌شدم راحت‌تر می‌توانستم به مرحله بعدی صعود کرده و حتی مدال کسب کنم.

او افزود: متاسفانه با اینکه تمام تلاش خودم را کردم که بعد چهار سال دوری از مسابقات بتوانیم دل جامعه جودو و مردم را شاد کنیم ولی نشد.

عضو تیم ملی جودو دلیل باختش برابر حریف قزاق را چهار سال دوری از میادین بین‌المللی دانست و گفت: انشاءالله با توجه به اتمام دوران محرومیت از این پس تلاش بیشتری برای کسب موفقیت‌ خواهیم کرد تا انگیزه بین نوجوانان و جوانان جودوکار ایران نیز بیشتر شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: جودوکاران ایرانی چیزی کمتر از قهرمانان جهان ندارند و پس از رفع تعلیق با تلاش و کوشش بیشتر خواهیم توانست در رقابت‌های مهم بین‌المللی جودو، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوریم.

حسین قمی: کم تجربگی باعث باخت باغچقی شد

سرمربی تیم ملی جودو ایران از جودوکار قزاق به عنوان ورزشکاری با تجربه و میدان دیده یاد کرد و گفت : باغچقی به تجربه حریف بازی را واگذار کرد، و گرنه تا ثانیه‌های پایانی به حرف امتیاز نداد.

وی توضیح داد: آنچه که برای قاسم برنامه ریزی کرده بودیم، این بود که وی ابتدا حریفش را بسنجد و سپس به انجام تکنیک بپردازد، تا آخرین لحظات بسیار خوب بازی کرد و در ثانیه‌های آخر بازی به لحاظ جسمانی تحلیل رفت و نتوانست بازی را جمع کند.

سرمربی تیم ملی جودو بیان کرد: باغچقی می‌توانست برنده این میدان باشد ولی متاسفانه کمی دیر شروع کرد و اگر زودتر استارت جنگیدن در این مسابقه را می‌زد، صددرصد پیروز این رقابت بود.

وی در ادامه سخنانش تعلیق جودو ایران در ناکامی‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: ناگفته نماند غیبت بزرگ ما در رویدادهای بزرگ دلیل مهمی در واگذاری نتیجه بود ، به هرحال حریفی که امروز  رودروی ورزشکارمان قرار گرفت، بسیار باتجربه و در میادین بزرگی حضور یافته بود و در این مسابقه نیز از تجربه خود بهره گرفت. در واقع هر تیمی که تجربه بین المللی بیشتری داشته باشد در چنین رقابت‌هایی بهتر نتیجه می گیرد. ما که پس از چهار سال تازه یک هفته است از تعلیق در آمدیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *