محل شهادت معلمان آبادانی باید به موزه تبدیل شود

سادس/خوزستان معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه محل شهادت شهدای فرهنگی آبادان باید به موزه شهادت و ایثار تبدیل شود، گفت: فرهنگیان همواره و در صحنه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی دست رد به سینه دشمنان زده‌اند.

قاسم احمدی لاشکی در یادواره شهدای بمباران دوم مهرماه ۱۳۵۹ اداره آموزش و پرورش آبادان که امروز (۳ مهرماه) در این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قلب جامعه است، اظهار کرد: دشمن بعثی با بمباران وحشیانه اداره آموزش و پرورش آبادان در نخستین روزهای جنگ تحمیلی، در واقع قلب جامعه را هدف قرار داد.

به گزارش سادس، وی با بیان اینکه حراست از خون شهدای فرهنگی امری واجب است، ادامه داد: تربیت دانش‌آموزانی فداکار، دست‌رنج فرهنگیانی مانند شهید صمد صالحی است که در جایگاه یک رئیس وظیفه‌شناس، به نسل آینده درس شهادت آموخت.

معاون حقوقی و پا پارلمانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: شهید بهنام محمدی نشانه‌ای از تلاش‌های صادقانه فرهنگیان است. در واقع دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس در یک دست اسلحه و در یک دست کتاب داشتند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه محل شهادت شهدای فرهنگی آبادان باید به موزه شهادت و ایثار تبدیل شود، افزود: فرهنگیان همواره و در صحنه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی دست رد به سینه دشمنان زده‌اند. 

شهدای فرهنگی آبادان، افتخار بزرگ آموزش و پرورش هستند

مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، گفت: آبادان شهر مقاومت‌ها است و شهدای بسیار این شهر، نمادی برای ایثار و مقاومت هستند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ماموریت مهم تربیت نسل آینده را برعهده دارد و در این بین شناساندن شهدا به نسل‌های آینده یک ضرورت جدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به واقعه دوم مهرماه آبادان، گفت: ۲۵ شهید فرهنگی آبادان که در نخستین روزهای مهر ۵۹ به فیض شهادت نائل آمدند، از افتخارات بزرگ آموزش و پرورش هستند. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *