پرتوآذر: برای کسب مدال بازی‌های آسیایی پنج سال تلاش کردم

پرتوآذر: برای کسب مدال بازی‌های آسیایی پنج سال تلاش کردم

دختر رکابزن ایران پس از کسب مدال تاریخی دوچرخه سواری کوهستان در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: برای رسیدن به این مدال پنج سال زحمت کشیده و تلاش کرده بودم.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس به هانگژو، فرانک پرتوآذر، دختر رکابزن ایران، پس از کسب مدال برنز دوچرخه‌سواری کوهستان در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: برای رسیدن به این مدال پنج سال زحمت کشیده و تلاش کرده بودم. یکی از مهم‌ترین اهداف زندگی ورزشی من کسب مدال بازی‌های آسیایی بود و برای رسیدن به آن زحمت فراوانی کشیدم.

او افزود: البته با آمادگی صد درصد مسابقه ندادم و همین کارم را دشوارتر کرد. هم آسیب‌دیدگی دست داشتم که در یک رقابت خارجی اتفاق افتاد و هم چند روز پیش دچار کسالت شدم که من را از آمادگی صد درصدی دور کرد و در روند آماده‌سازی‌ام تاثیرگذار بود و نتوانستم صد درصد خودم را امروز ارائه بدهم.

پرتوآذر درباره کسب مدال تاریخی‌اش گفت: با آنالیزی که با مربی‌ام از مسیر داشتم، کاملا با برنامه رکاب زدم و موفق شدم با وجود مشکلات بهترین نمایشم را در این مسیر دشوار و این هوای گرم داشته باشم. می‌دانستم که باید انرژی‌ام را تقسیم کنم تا بتوانم با حریفان رقابت کنم. قطعا اگر شرایطم بهتر بود، می‌توانستم مدال بهتری هم بگیرم.

پرتوآذر درباره رقابت با حریف سرسخت قزاق بیان کرد: مسیر را خیلی خوب شناسایی کرده بودیم. با توجه به شرایط رقبا به‌ویژه حریف قزاق می‌دانستیم که باید در کل طول مسیر فاصله خود را حفظ کرده و ریتم داشته باشیم. اینکه در ابتدا فشار آورده و از حریفان جلو بیفتیم و بعد در انتهای مسابقه کم بیاوریم، منطقی نبود بنابراین از ابتدای رقابت هوشمندانه با توجه به شرایط مسیر و رقبا رکاب زدم و فاصله خودم را تا خط پایان حفظ کردم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی در پایان درباره اتفاق تلخ چهار سال گذشته و پاره‌شدن زنجیرش که او را از رسیدن به مدال بازداشت و امروز آن ناکامی را جبران کرد، بیان کرد: شاید هیچکس تصور نداشت که من این مدال را بگیرم. خیلی از تردیدها و صحبت‌ها درباره من وجود داشت اما همین صحبت‌ها و تفکرات منفی به من انگیزه مضاعفی داد تا نشان بدهم قرار نیست اتفاق چهار سال پیش دوباره تکرار شود. خوشحالم که با این مدال پاسخ همه تردیدها را دادم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *