ساعی: داوری به تکواندو مردان ایران ظلم کرد/ سلحشوری: خوشحالم دست پر برمی‌گردم

ساعی: داوری به تکواندو مردان ایران ظلم کرد/ سلحشوری: خوشحالم دست پر برمی‌گردم

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه تمام تکواندوکاران ایران شانس مدال دارند، گفت: متاسفانه امروز در بخش مردان، داوری به ما ظلم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سادس به بازی‌های آسیایی هانگژو، هادی ساعی پس از کسب مدال برنز توسط مرجان سلحشوری، اظهار کرد: مدال خوبی به دست آوردیم اما امروز در بخش مردان داوری به ما ظلم کرد. مرجان سلحشور بازیکن خوب و توانمندی به ویژه در بخش استاندارد است ولی در بخش ابداعی ضعیف‌تر بوده و در این بخش چند اشتباه بد انجام داد.

طوری برنامه ریزی کردند که زنده‌دل بالا نیاید

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد داوران این دوره، گفت: به نظر می‌رسد جدول مسابقه «زنده دل» طوری برنامه ریزی شده بود که پسر ما بالا نیاید. تا قبل از شروع مسابقه سه بار جدول را تغییر دادند. ما اعتراض کردیم و حتی بخش فدراسیون به این مساله واکنش نشان داد.

رییس فدراسیون تکواندو افزود: نامه اعتراضی به اتحادیه آسیا نوشتیم و از آن‌ها توضیح خواستیم. یک بار گفتند بازیکن هند جابه‌جا شده و یک بار هم گفتند به خاطر تغیر رنکینگ بوده است ولی هیچ کدام از این مسائل توجیه قابل قبولی نیستند و متاسفانه داوری اصلا خوب نبود.

ساعی دلیل این ناداوری ها را عدم حضورش در دهکده دانست و اظهار کرد: چون من و سرپرست تیم در دهکده نیستیم این مساله دردسرساز شده است. متاسفانه نتوانستیم در تکنیکال میتینگ (جلسه فنی) شرکت کنیم.

 وی در خصوص نگرانی از تکرار ناداوری‌ها در سایر مسابقات نمایندگان تکواندو ایران تاکید کرد: تا جایی که من دیدم حتما در کیورگی هم این مشکل را خواهیم داشت. داورها خیلی قوی نیستند. امیدواریم این اتفاق نیفتد.

 رییس فدراسیون تکواندو در مورد پیش‌بینی‌اش از تعداد مدال‌ها، اظهار کرد: همه بچه‌های ما شانس مدال دارند.

آتوسا فرهمند، سرمربی تیم ملی پومسه بانوان نیز پس از کسب مدال برنز توسط سلحشوری، گفت: وی یکی از بازیکنان با تجربه ایران است و تاکنون مدال‌های زیادی برای تکواندو ایران کسب کرده است اما شرایط مسابقه سخت بود و مرجان در مبارزه با حریف مالزی که خیلی قوی بود اجرای خوبی داشت و پیروز شد. او برابر ژاپن هم نمایش خوبی به اجرا گذاشت و عملکرد خوبی داشت و در نهایت رقیب او برنده شد و ملی پوش ما برنز گرفت. از عملکرد او راضی هستم امیدوارم در آینده نتیجه بهتری بگیریم.

سرمربی ایران در خصوص میزبانی چین و عملکرد داوران، بیان کرد: میزبانی بسیار منظم و خوب بود اما داوران در بخش مردان ضعیف عمل کردند.

مرجان سلحشوری: خوشحالم دست پر از مسابقات برمی‌گردم

مرجان سلحشوری پس از کسب مدال برنز نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته پومسه، اظهار کرد: مسابقه خیلی سختی مقابل نماینده ژاپن داشتم. کشور مالزی هم رقیب سرسختی بود که مربی کره‌ای داشت در این بازی هم در اجرای دوم امتیازهای مساوی گرفتیم ولی چون اجرای بیشتری گرفتم، موفق شدم در این بازی مدال برنز خودم را قطعی کنم.

وی افزود: قبل از اینکه این بازی‌ها به دلیل شرایط کرونا به تعویق بیافتد خودم را برای شرکت در این رویداد آماده می‌کردم چرا که دوست داشتم مدال این بازی‌ها را داشته باشم. دوست داشتم رنگ مدالم بهتر می‌شد ولی خوشحالم که دست پر از مسابقات بر می‌گردم و باید بدانیم که بازی‌های آسیایی رویداد بسیار بزرگی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *