معاون وزیر آموزش و پرورش: ایران قوی مستلزم داشتن مدارسی قوی است

سادس/یزد معاون وزیر و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دغدغه امروز دولتمردان و مسئولان نظام تعلیم و تربیت را اعتلای علمی همه‌ی دانش آموزان ایران اسلامی خواند و تاکید کرد: دستیابی به ایران قوی مستلزم داشتن مدرسه‌ای قوی است.

«حامد علامتی» صبح امروز اول مهرماه در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت که به مناسبت آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین در هنرستان دخترانه ناظم‌پور شهر یزد با حضور مسئولان ارشد استان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ماه مهر امسال متفاوت از سالهای گذشته است چرا که علاوه بر مصادف بودن با هفته دفاع مقدس، با شروع ماه ربیع الاول و قرار گرفتن در آستانه ولادت رسول اکرم(ص) و همچنین شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) همزمان شده و امیدواریم سال تحصیلی پر از خیر و برکت را در پیش داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که دغدغه همه مسئولان نظام تعلیم و تربیت و دولتمردان در کشورمان رشد و اعتلای علمی همه داشن آموزان ایران اسلامی اعم از دانش‌آموزان عشایری تا دانش‌آموزان مرزنشین و دانش‌آموزان شهرهای بزرگ و کوچک است، گفت: قطعاً آینده هر کشوری به میزان توجه و سرمایه‌گذاری آن در حوزه آموزش و پرورش بستگی دارد.

علامتی با بیان این که همه مردم ایران باید برای یک هدف مشترک یعنی دستیابی به ایران قوی تلاش کنند، این مهم در کلام مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت انقلابی آیت الله رئیسی نیز به وضوح دیده شده و عملیاتی نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته برای رسیدن به ایران قوی باید مدرسه‌ای قوی داشت و رکن اصلی داشتن مدرسه‌ای قوی، معلمان و دانش آموزان قوی هستند لذا امیدواریم دانش‎آموزانمان با تلاش خود بتوانند برای ساختن ایران قوی گامهایی مؤثر بردارند.

«محمد کاظم رحیمی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم امروز را آغاز سال تحصیلی؛ سالی که با شعار مدرسه قوی می‌تواند ما را به ایران قوی برساند، خواند و گفت: البته لازمه تحقق ایران قوی داشتن همگرایی، همسویی، هم‌صدایی و برخاستن برای پایداری و عظمت این کشور است همانطور که ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس اقدام کردند.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی آموزش و پرورش استان از ۳۱۵ هزار داشن آموز در بیش از ۱۲ هزار کلاس درس و ۱۹۹۰ فضای آموزشی، ابراز امیدواری کرد که با همت دانش آموزان و همراهی خانواده‌های آنان و نیز تلاش ایثارگرانه معلمان و همراهی و همسویی تک تک مسئولان حوزه‌های مختلف استان، اهداف عرصه تعلیم و تربیت تحقق یابد.

رحیمی‎نژاد همچنین در بخشی از سخنانش به جایگاه و افتخارات آموزش و پرورش استان در سطح کشور اشاره و بیان کرد: در جهت حفظ و تعالی این جایگاه همگی باید تلاش کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *