کنترل مرزها باید راهبرد اصلی در منع ورود کالای قاچاق به کشور باشد/ مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تعامل بین دستگاهی است

دادستان کل کشور با بیان اینکه کنترل مرزها در جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور موثر است، تأکید کرد: مبارزه با پدیده قاچاق نیازمند اهتمام همگانی و تعامل بین دستگاهی است.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “منتظری” در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، عنوان کرد: مبارزه با پدیده قاچاق در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ویژه ای دارد. وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد برای هر جامعه و کشوری، رکن اساسی سعادت و پیشرفت است، افزود: اگر اقتصادی مبتنی بر سلامت و عدالت نباشد “طغیان” است؛ اساسا اقتصاد بیمار می تواند کشور را دچار آسیب های جدی کند و اقتصاد آلوده ، ناسالم و بیمار ” اقتصاد طاغوتی” است.

دادستان کل کشور تأکید کرد: هر اقتصادی از حد و مرز اعتدال، سلامت ، حق و عدالت تجاوز کند ” اقتصاد طاغوتی” است و “طاغوت اقتصادی ” نیز عوامل و کسانی هستند که حدود و مرزهای سلامت اقتصادی را می شکنند.

عالی ترین مقام دادستانی کشور بیان کرد: دشمن یکی از راهبردهایی که برای ضربه زدن به کشور و نظام انتخاب کرده، “تحریم” است تا با فشارهای اقتصادی به گمان خود مردم را از نظام جدا کند و از این طریق به اهداف خود دست یابد که قطعا چون دیگر توطئه هایش ناکام خواهد ماند.

وی خطاب به مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ناجا، عنوان کرد: تلاش ها و اقدامات شما قابل تقدیر است، شما در سنگری مشغول خدمت و مبارزه هستید که خروجی زحمات و تلاش های شما می تواند در تقابل با توطئه های استکبار باشد بنابراین کمر همت را محکم تر ببندید و با قصد قربت برای خدمت به مردم تلاش کنید.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه به سهم خود از زحمات ناجا برای مبارزه با قاچاق تقدیر می کنم، ادامه داد: شناسایی نقاط ضعف در کنار تقویت نقاط مثبت لازمه هر کاری است بنابراین در فرایند مبارزه با قاچاق نقاط قوت خود را تقویت کرده و کمبودها و آسیب ها را نیز مرتفع کنید.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خطاب به روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: شما باید بدانید که عهده دار مسئولیت خطیری هستید؛ تلاش شما در کمک به نظام اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی کارساز است.

وی خاطر نشان کرد: بررسی آمار و عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با پدیده قاچاق بیانگر این است که اولا تلاش های شما عزیزان در مبارزه با این پدیده شوم تشدید شده و در ثانی نتیجه این تشدید، اقدامات به افزایش کشفیات منتج شده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: با بررسی عملکرد ناجا و برخی از دستگاه ها در حوزه مبارزه با قاچاق مشخص شده که ارزش ریالی قاچاق کشف شده در 8 ماهه سال جاری برابر 6 هزار و 313 میلیارد و 600 میلیون تومان است که این مبلغ کمی نیست.

وی اضافه کرد: میزان کشفیات کالای قاچاق در 8 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش 76 درصدی داشته که 91 درصد از این میزان مربوط به تلاش نیروی انتظامی است و 9 درصد دیگر حاصل اقدامات دیگر دستگاه های متولی است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تأکید کرد: باید تلاش کنیم اساسا کالای قاچاق وارد کشور نشود و با کنترل مرزهای کشور از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم. وی تأکید کرد: برنامه ریزی برای مبارزه با قاچاق باید یک راهبرد اصلی باشد چرا که ورود کالای قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور به تعطیلی کارگاه ها، کارخانه ها و … و مهم تر از همه بیکاری منجر می شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: برنامه اصلی برای مبارزه با پدیده قاچاق، کنترل مرزها است و مرزبانی باید با تمرکز بر مرزها در ورود کالای قاچاق به کشور نقش مهمی را ایفا کند. دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری طی دو مرحله ای که در خصوص قاچاق صحبت داشتند، تأکید کردند که ” کالای قاچاق مکشوفه را آتش بزنید ” این کار در ابتدا به صورت نمادین انجام شد اما چرا تعطیل شد ؟! چرا باید دستور رهبری به عنوان یک راهبرد اساسی زمین بماند؟! اگر مشکل قانونی در معدوم سازی کالای قاچاق وجود دارد باید حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: از دولت ، مجلس و … تقاضا دارند که نسبت به هر آن چه که کمبود قانون در فرآیند معدوم سازی کالای قاچاق مکشوفه است، در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه معدوم سازی و نابود کردن کالای قاچاق مکشوفه در نهایت به نفع اقتصاد کشور است، تصریح کرد: باید الزامات قانونی در معدوم سازی کالای قاچاق تعریف، تدوین و تصویب شود.

دادستان کل کشور در ادامه تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تعامل بین دستگاهی است و همه دستگاه ها باید در عرصه مبارزه با قاچاق فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: وظیفه داریم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در امر با مبارزه با قاچاق، جدی تر ورود کنیم. عالی ترین مقام دادستانی کشور خاطر نشان کرد: ممکن است برخی از دستگاه ها به دنبال منافعی باشند که اهتمام لازم را در معدوم کردن کالای قاچاق کشف شده، نداشته باشند و یا سنگ اندازی کنند که لازم است قانون همه دستگاه ها را ملزم کند هر کالایی، از هر نوعی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می شود، معدوم شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد : به نظرم تا زمانی که به صورت جدی در مسیر نابود کردن و معدوم سازی کالای قاچاق حرکت نکنیم همچنان باید شاهد این بلای خانمانسوز یعنی قاچاق باشیم.

دادستان کل کشور تأکید کرد: راه مبارزه با قاچاق این است که به مجرب اینکه کالای قاچاق کشف شد به دنبال معدوم سازی باشیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *