ثبت ۵۰۰ مورد تیراندازی مرگبار در سال ۲۰۲۳ در آمریکا

یک سازمان آمریکایی دیده‌بان خشونت‌های مسلحانه در این کشور اعلام کرد، تا روز شنبه این هفته، رقم تیراندازی‌های مرگبار ثبت شده در سال جاری میلادی در این کشور از ۵۰۰ مورد گذشت؛ به این معنی که به طور میانگین در مدت گذشته از سال ۲۰۲۳ در هر روز تقریبا دو تیراندازی در آمریکا رخ داده است.

به گزارش سادس، به نقل از پایگاه راشاتودی، اداره پلیس شهر دنور آمریکا روز یکشنبه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی “ایکس” (توئیتر سابق) تایید کرد، پانصدمین مورد از تیراندازی مرگبار گروهی در سال جاری میلادی در آمریکا با به جا گذاشتن پنج کشته، در این شهر به وقوع پیوست.

ساعاتی بعد از آن نیز پلیس شهر ال پاسو گزارش داد، به تحقیق درباره یک تیراندازی مرگبار در شرق این شهر که به کشته شدن یک مرد ۱۹ ساله و مجروح شدن پنج تن دیگر منجر شد، می‌پردازد. به این ترتیب با گزارش شدن این مورد، ۵۰۱ مورد تیراندازی مرگبار در مدت گذشته از سال جاری میلادی در ایالات متحده آمریکا ثبت شد.

سازمان موسوم به “بایگانی خشونت مسلحانه”، سازمانی غیرانتفاعی در آمریکا که تیراندازی‌های مرگبار در این کشور را ثبت می‌کند، در وبسایتش در تعریف تیراندازی گروهی آن را تیراندازی که در آن دست کم چهار نفر یا بیشتر به غیر از فرد تیراندازی مورد اصابت گلوله  قرار بگیرند اعم از اینکه مجروح یا کشته شوند، دسته بندی کرده است.

طبق اعلام این سازمان غیرانتفاعی، سال ۲۰۲۱، با ثبت ۶۸۹ مورد تیراندازی گروهی در ایالات متحده آمریکا، رکورد جدیدی در این موارد در تاریخ این کشور ثبت شد. رقم این تیراندازی‌ها در سال ۲۰۲۲ به ۶۴۷ مورد کاهش یافت اما داده‌های اف.بی.آی نشان دادند که مجموع تعداد تلفات آنها در سال ۲۰۲۲ از تلفات تیراندازی‌های ۲۰۲۱ بیشتر بوده است.

مرکز ملی آمار آموزشی آمریکا نیز اخیرا گزارش سالانه جرایم و امنیت خود را منتشر کرد که طبق این گزارش، در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، ۱۸۸ تیراندازی در مدارس آمریکا به وقوع پیوست که دو برابر بیشتر از حوادث مشابه ثبت شده در سال تحصیلی قبل از آن بوده است.  

تیراندازی‌های گروهی در آمریکا در طول یک دهه گذشته روند فزاینده‌ای داشته‌ است. در سال ۲۰۱۴، ۲۷۳ مورد از این تیراندازی‌ها در ایالات متحده آمریکا ثبت شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *