اشکانی: مسابقات قهرمانی جهان ما را غافلگیر کرد

اشکانی: مسابقات قهرمانی جهان ما را غافلگیر کرد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان گفت: سطح مسابقات کشتی ناشنوایان قهرمانی جهان به حدی بالا بود که همه ما غافلگیر شدیم و با وجود اینکه به دنبال قهرمانی بودیم، نایب‌قهرمان شدیم.

علی اشکانی در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی از عملکرد فرنگی کاران ناشنوا در مسابقات قهرمانی جهان قرقیزستان اظهار کرد: سالیان سال است که در کنار کشتی گیران به عنوان یک معلم و مربی کار می‌کنم و همواره سعی کرده‌ام بهترین نتیجه را حتی زمانی که مربی تیم ملی کشتی نوجوانان و بزرگسالان افراد سالم بودم، کسب کنم. در بخش ناشنوایان نیز با وجود این که کار کردن با این افراد انرژی زیادی می‌خواهد اما ارتباط گیری با کشتی‌گیران ناشنوا دلنشین‌تر از افراد سالم است و در طی بیش از ۲ سال که به عنوان مربی در کنار ناشنوایان هستم واقعا لذت می‌برم.

برای اولین بار در کشتی فرنگی ناشنوایان جهان دوم شدیم

وی گفت: بعد از المپیک برزیل که تیم قهرمان شد تغییرات زیادی در اوزان‌های مختلف از جمله در سبک و سنگین وزن ایجاد کردیم تا تیم یکدست و جوانی داشته باشیم. البته این تغییرات در مسابقات آسیایی قرقیزستان خوب جواب نداد و نتایج راضی کننده نبود اما طی ۴ ماه تا شروع مسابقات قهرمانی جهان قرقیزستان سعی کردیم با برپایی اردوهای مداوم در استان‌های مختلف و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و دیدارهای دوستانه بهترین‌ها را برای قهرمانی جهان گزینش کنیم و برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ناشنوایان جهان دوم شویم.

اگر کشتی‌گیران حمایت می‌شدند، مانند المپیک شگفتی‌ساز می‌شدند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان ادامه داد: با پتانسیل و توانمندی فرنگی‌کاران ناشنوا، اگر در جریان مسابقات قهرمانی جهان کمک مالی می‌شد و مورد توجه بیشتری قرار می‌گرفتند، همانند المپیک می‌توانستند شگفتی‌ساز باشند و قهرمان جهان شوند. کشتی گیران از نظر فنی نسبت به حریفان خود چیزی کم نداشتند. فقط بحث روحی و روانی و مسائل انگیزشی بود که اگر این موضوع مورد توجه قرار بگیرد شرایط بهتری در رقابت‌های آینده خواهیم داشت.

اشکانی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان مسابقات قهرمانی جهان برای مدال‌آوران طلا پاداشی در نظر گرفته شده بود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: قول پاداش به مدال آوران طلا داده شده بود اما هنوز محقق نشده و باید دید مسئولین به قول خود پایبند هستند یا خیر؟

غافلگیر شدیم

وی در پایان با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات قهرمانی جهان قرقیزستان، اظهار کرد: سطح مسابقات قهرمانی جهان کشتی ناشنوایان به حدی بالا بود که همه ما غافلگیر شدیم و با وجود این که به دنبال قهرمانی بودیم، نایب قهرمان شدیم. البته کسب این جایگاه نیز دور از انتظار بود و فرنگی‌کاران ناشنوا بدون دریافت هیچ‌گونه پاداشی کار بزرگی انجام دادند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *