گزارش فیبا از دیدارهای دوستانه ایران و ژاپن


بسکتبال محمد حسن‌زاده

سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به دو دیدار دوستانه تیم ملی ایران و ژاپن پرداخته که در مسیر آماده سازی برای کاپ‌آسیا قرار دارند.

به گزارش سادس،‌ تیم ملی بسکتبال ایران فردا برای برگزاری دو دیدار دوستانه با تیم ملی ژاپن راهی این کشور می‌شود و قرار است بیست و دوم و بیست و سوم بهمن در هوکایدوی این کشور به مصاف ژاپن برود. وب‌سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی درباره این دو مسابقه دوستانه و برنامه‌های تیم ملی ژاپن نوشته است.

در این گزارش آمده است:

ژاپن استارت آماده‌سازی‌اش برای رقابت‌های آسیا کاپ سال آینده را زده و در اولین گام نیز ۱۵ بازیکن برتر خود را برای برگزاری دو دیدار دوستانه با ایران معرفی کرده‌است. هر دو مسابقه نیز در سالن بسکتبال هوکایدو برگزار خواهد شد.

ژاپن در حال رقم زدن فصلی جدید در تیم ملی بسکتبال کشورش است و این دو مسابقه اولین گام این حرکت جدید است. با هدایت لوکا پاویسویچ که به تازگی هدایت ژاپن را برعهده گرفته مسوولان بسکتبال این کشور امیدوارند تا نتیجه‌ای خوب برابر ایران کسب کنند،‌تیمی که به تازگی نایب قهرمان غرب‌آسیا  شده‌است.

لوکا اکنون در ترکیب خود بازیکنان خوبی دارد.  یوکی توگاشی که در دی_لیگ آمریکا بازی می‌کند، کوسیکو و جوجی تاکیچی که برج های دوقلوی ژاپن هستند، کانامارو شوت زن و ماکوتو هجیما که می‌تواند هرکاری در زمین انجام دهد ستاره‌های اصلی ترکیب ژاپن هستند. لوکا ۱۵ نفر نهایی خود را زا ۶۸ بازیکنی که به اردو دعوت کرده‌ انتخاب کرده‌است. این بازیکنان در دو کمپ وارد تیم ملی شدند و به سختی تمرین کردند و در نهایت لوکا ۱۵ نفری که بهترین بودند را برای تیم ملی انتخاب کرد.

در کنار این مهره‌های با تجربه سرمربی تیم ملی ژاپن تمرکز زیادی به جوانان دارد و سعی کرده تا بازیکنان جوان را هم وارد کمپ کند تا آنها مهارت‌هایشان را تقویت کنند. لوکا تا کنون یک اردوی کامل داشته اما از پتانسیل بالای بسکتبالیست‌های ژاپن خوشحال است. او می‌گوید: ما بازیکنان با کیفیتی در پست‌های دو و سه داریم که فوق‌العاده‌اند. مدیر فنی فدراسیون بسکتبال ژاپن نیز از وضعیت تیم ملی این کشور راضی است و می‌گوید: از برنامه‌هایی که انجام داده‌ایم راضی هستیم و معتقدم اگر همین مسیر را پیش برویم به آنجایی که می‌خواهیم می‌رسیم.

آخرین دیدار تیم ملی ایران برابر ژاپن به رقابت‌های فیباآسیا چلنج در تهران بازمی‌گردد که ایران با نتیجه ۶۸ بر ۵۷ حریفش را شکست داد.

به گزارش سادس، لوکا پاویسویچ مربی مقدونیه‌ای است که پیش از باوئرمن صحبت از حضور او در تیم ملی ایران می‌شد. در آن زمان دولو سرپرست فدراسیون بود و قصد داشت سرمربی انتخاب کند اما با برگزاری انتخابات فدراسیون این اتفاق نیفتاد و باوئرمن سرمربی تیم ملی شد. حالا این مربی هدایت تیم ملی ژاپن را در اختیار دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *