کسر ۴ امتیاز نه، دردسر بزرگ سپاهان اینجاست!

کسر ۴ امتیاز نه، دردسر بزرگ سپاهان اینجاست!

باتوجه به رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تخلفات باشگاه سپاهان در رعایت دستورالعمل ناظر بر قراردادها، این باشگاه با دردسر جدید مواجه شده است.

به گزارش سادس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بامداد امروز (چهارشنبه) رای مربوط به تخلف باشگاه سپاهان در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل ناظر بر قراردادها را اعلام کرد که پیرو آن، این باشگاه محکوم به کسر ۴ امتیاز و جریمه ۴۰ میلیارد تومانی شد. علاوه بر این باشگاه سپاهان موظف شد که قرارداد ۶ بازیکنی که بر خلاف دستورالعمل اعلامی منعقد شده را اصلاح کند، در غیر این صورت کارت بازی این ۶ بازیکن باطل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

شاید در نگاه اول، کسر چهار امتیاز مشکل اصلی باشگاه سپاهان باشد اما دردسر اصلی سپاهان در جای دیگری نهفته است. دردسر بزرگ سپاهان دقیقا جایی است که این باشگاه باید قرارداد رضا اسدی، پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی و احسان پهلوان را اصلاح کند.

براساس رای کمیته انضباطی، باشگاه سپاهان برای دور زدن سقف بودجه بخشی از قراردادهای امسال این ۶ بازیکن را به سال بعد منتقل کرده تا بتواند مجموع رقم حقوق و دستمزد اعضای تیمش را به زیر ۳۲۵ میلیارد تومان برساند؛ اقدامی که باعث شده مجموع ارقام قرارداد این ۶ بازیکن برای فصل آینده به ۲۳۰ میلیون تومان برسد.

به عبارت دیگر، اگر سقف بودجه برای فصل آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، حدود ۵۶ درصد بودجه باشگاه سپاهان به حقوق و دستمزد این ۶ بازیکن تعلق خواهد گرفت! البته این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که باشگاه سپاهان امسال بتواند به شکلی عمل کند که بالاترین سقف بودجه را بگیرد (به واسطه قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا یا فروش بازیکن)، در غیر اینصورت سهم این ۶ بازیکن بسیار بیشتر می‌شود.

حالا مدیران باشگاه سپاهان قرار است راهی که برای دور زدن سقف بودجه رفته بودند را برگردند و قراردادها این ۶ بازیکن را اصلاح کنند. در چنین حالتی، اگر باشگاه سپاهان بخواهد به مجموع رقم قرارداد دو فصل این ۶ بازیکن دست نزند و قراردادهای جدید را براساس فرمت دستورالعمل به سازمان لیگ ارائه کند، این باشگاه از سقف بودجه مجاز عبور می‌کند و در دردسر بسیار بزرگی می‌افتد. در این صورت باشگاه سپاهان باید به سراغ فسخ توافقی با یک یا چند بازیکن برود تا بتواند سقف بودجه را رعایت کند که کاری بسیار دشوار است.

حالت دیگر این ماجرا هم جایی است که باشگاه سپاهان برای این که به سراغ فسخ توافقی نرود، بخشی از قرارداد این ۶ بازیکن به صورت کلی یا برای فصل آینده را کاهش دهد که هم فرمت دستورالعمل و هم سقف بودجه رعایت شود. در این حالت، باشگاه سپاهان راه سختی برای گرفتن رضایت از این ۶ بازیکن دارد و به احتمال فراوان با مخالفت‌هایی از سوی آن‌ها مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

در هر صورت، رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی نشان داد که مدیران باشگاه سپاهان نه تنها این باشگاه بزرگ را از چاله درنیاوردند، بلکه سپاهان را به چاهی انداخته‌اند که هنوز عمق واقعی‌اش مشخص نشده است. حالا مدیران سپاهان پس از مشکل ثبت نام عیسی آل‌کثیر و برایان دابو در فهرست آسیایی، کسر ۴ امتیاز به خاطر رعایت نکردن دستورالعمل ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، با مشکل بزرگتری به نام اصلاح قراردادها دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *