تعطیلی مدارس و اداراتِ یکی از ایالت‌های هند به خاطر «نیپا»

مقامات ایالت «کرالا» در جنوب هند اعلام کردند: در پی ثبت دو مورد مرگ ناشی از ویروس نادر و کشنده «نیپا» در این ایالت و شناسایی دو بیمار دیگر در یک خانواده، برخی مدارس، ادارات و وسایل حمل و نقل عمومی تعطیل شده‌اند.

به گزارش سادس به نقل از «بیزینس استاندارد»،‌ مقامات محلی همچنین بیش از هفت روستا را به عنوان مناطق تحت قرنطینه محلی با هدف مهار این ویروس در ایالت جنوبی کرالا اعلام کردند.

ویروس نیپا که به مغز آسیب می‌زند، منجر به بروز التهاب و عفونت می‌شود و علائم شایع این عفونت ویروسی شامل تب، سرفه و تنگی نفس است که ممکن است منتهی به کما شود.

یک مقام وزارت بهداشت کرالا اعلام کرد: یک فرد بزرگسال و یک کودک هنوز آلوده و در بیمارستان بستری هستند و بیش از ۱۳۰ نفر هم تاکنون آزمایش ویروسی داده‌اند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن برخی حیوانات نظیر خفاش یا سایر افراد آلوده به انسان منتقل می‌شود.

یک بیمار مبتلا به نیپا در ماه جاری در این ایالت جان خود را از دست داد و یک مورد مرگ دیگر نیز در ۳۰ اوت رخ داد و اکنون دو نفر دیگر از یک خانواده از جمله یک کودک، مبتلا و در بیمارستان بستری هستند.

این چهارمین مورد شیوع نیپا در کرالا از سال ۲۰۱۸ میلادی است. اولین و بدترین شیوع با مردی ۲۶ ساله آغاز شد که با تب و سرفه به بیمارستان رفت و قبل از اینکه به عنوان بیمار مبتلا به عفونت نیپا تشخیص داده شود، بیماری‌اش به اعضای خانواده و سایر بیماران سرایت کرد.

در آن زمان ۲۱ نفر از ۲۳ بیمار مبتلا به نیپا جان باختند. نیپا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ نیز جان دو نفر دیگر را در این منطقه گرفت.

در یکی از تحقیقات رویترز که در ماه مه منتشر شد، بخش‌هایی از کرالا به عنوان یکی از مکان‌هایی که در سراسر جهان در معرض خطر شیوع ویروس‌های منتقله از خفاش هستند، شناسایی شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *