شهرداری تهران پیش از تصویب مطالعات و ساخت «تراموا» نباید اقدام عملی انجام دهد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد که مطالعات راه اندازی «تراموا» باید در شورای شهر و شورای عالی ترافیک تصویب و بعد از آن ساخت آن آغاز شود.

به گزارش سادس، تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بیان کرد: سال گذشته در هنگام تدوین برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران مقرر شد که طرح جامع حمل و نقل شهر تهران قبل از ارسال به شورای عالی ترافیک برای شورای شهر ارسال شود تا آن را بررسی کنیم و همچنین به شهرداری اجازه دادیم که تنها مطالعات امکان سنجی ساخت «ال آر تی» و «تراموا» را انجام دهد و در بودجه نیز صرفا ردیفی برای انجام مطالعات ایجاد «تراموا و ال آر تی» در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ردیف‌هایی را نیز مشخص کردیم که در صورت تحقق مازاد بودجه در آنجا هزینه شود، گفت: در مورد احداث «تراموا و ال آر تی» هیچ چیزی قید نکردیم اما روز شنبه و یکشنبه در سایت‌ها و روزنامه همشهری مطالبی منتشر شد که نشان از تفاهم نامه احداث «تراموا» با وزارت دفاع منعقد شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ما از هر کار خوبی که گره از کار شهر باز کند حمایت می‌کنیم اما قرار نیست که قبل از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم یک پروژه وارد فاز اجرا شود، افزود: با این وجود در خبرها دیدیم که حتی شهرداری وارد جزئیات اجرا شده است که به شهرداری تذکر می‌دهم که قبل از انجام و تصویب مطالعات، نباید اقدام عملی انجام دهد.

وی اظهار کرد: به فرض تأیید مطالعات در شورای شهر بعد از آن باید در مورد صلاحیت مجموعه‌های حوزه ریلی تصمیم گیری شود و تقاضا دارم که در مورد این نوع تفاهم‌نامه‌ها که سابقه خوبی در تهران ندارد و خروجی ملموسی هم نداشته گزارشی ارائه شود و همچنین تا مراحل تصویب در شورای شهر و شورای عالی ترافیک انجام نشده هم نسبت به اجرای عملیات اقدامی صورت نگیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *