جوادی به مدال یک‌ضرب جهان نرسید + فیلم/ رای سرنوشت‌ساز هیات ژوری

جوادی به مدال یک‌ضرب جهان نرسید + فیلم/ رای سرنوشت‌ساز هیات ژوری

وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در حرکت یک‌ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جهان موفق به گرفتن مدال نشد.

به گزارش سادس، در رقابت یک‌ضرب گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، ایران صاحب مدالی نشد. مصطفی جوادی، وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در این دسته، با رکورد ۱۶۹ کیلوگرم در یک‌ضرب به مدال نرسید و ششم شد. او سابقه نایب‌قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد و نفر سوم آسیاست.

مسابقات قهرمانی جهان، گزینشی کسب سهمیه المپیک است. دسته ۸۹ کیلوگرم نیز المپیکی است و ۱۰ وزنه‌بردار در گروه A وزنه زدند. نماینده عراق و ایتالیا در این دسته اوت شدند.

عملکرد نماینده ایران در حرکت یک‌ضرب به شرح زیر است:

جوادی با توجه به اینکه حریفان قدرتمندی از چین، ونزوئلا و ارمنستان داشت، باید هر چه را در توان داشت، می‌گذاشت تا شانس گرفتن مدال را از دست ندهد.

جوادی در حرکت اول، ۱۶۱ کیلوگرم را بالای سر برد اما پیش از آن که کامل زیر وزنه قرار بگیرد، آن را رها و سه چراغ قرمز دریافت کرد.

نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری، برای حرکت دوم، وزنه را به ۱۶۲ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران این‌ بار وزنه را مهار کرد.

جوادی در آخرین حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران دو چراغ سفید و یک قرمز دادند و هیات ژوری این حرکت را پس از بازبینی پذیرفت. این وزنه به گرفتن مدال مجموع کمک زیادی می‌کند.

او با این رکورد ششم یک‌ضرب جهان شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *