سند راهبردی ۱۰ ساله افق سازمان ثبت احوال کشور تدوین شد

روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: سند راهبردی ۱۰ ساله افق سازمان ثبت احوال کشور تهیه و تدوین شد.

به گزارش سادس، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، ساختار حکمرانی داده و سیستم ثبت احوال و آثار حیاتی، ابزارهایی مهم برای تشخیص مسائل خط مشی، تدوین سیاست های مناسب و ارزیابی آثار آنها هستند. این سیستم به کشورها کمک می‌کنند تا آرمان های توسعه پایدار را رصد کرده و شاخص های مرتبط با آنها را سنجیده و بهبود بخشند.

در حال حاضر، سیستم ثبت احوال و آمار حیاتی کشور نیازمند تحول بوده و برای رسیدن به این تحولات، سه عامل اساسی حمایت و ایجاد ظرفیت های قانونی مطابق با استاندارد های بین المللی، اصلاح و باز تعریف ظرفیت‌های مدیریتی از جمله نمودار سازمانی، شایستگی‌های نیروی انسانی و برنامه جامع تغییرات، ایجاد زیر ساخت های فنی، باز مهندسی فرآیندها از جنبه های فناورانه باید مورد توجه قرار گیرد.

هم اکنون برنامه ریزی و مدیریت راهبردی در سازمان ثبت احوال کشور به گونه ای است که با خلاقیت و نوآوری، آینده خود را ساخته و فعالیت های سازمان را به طوری هدایت و راهبری کند که در دستیابی به اهداف مشخص خود موثر باشد.

هدف از تدوین این سند این است تا سازمان قادر گردد با استفاده از مزیت‌ها و قابلیت های محوری داخلی و چالش‌ها و فرصت های پیش روی محیط بیرونی، به چشم انداز، ماموریت ها و اهداف بلند مدت خود جامه عمل بپوشاند.

مطالعه تطبیقی عناصر راهبردی سازمان های مشابه در دنیا و واکاوی روندهای آتی سیستم ثبت احوال در جهان، بررسی محیط بیرونی «سازمان ثبت احوال کشور» ( تعیین فرصت ها، تهدیدها و چالش های بیرونی)، بررسی محیط داخلی( تعیین نقاط قوت- مزیت ها و قابلیت های محوری و ضعف های درونی)، تعیین مسائل راهبردی، تدوین چشم انداز و باز تعریف مأموریت ها، تدوین اهداف بلند مدت، تدوین راهبردهای سطح کلان و وظیفه ای و تدوین برنامه های عملیاتی از جمله مراحل انجام این طرح است.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *