میزبانی مسابقات بین‌المللی شمشیربازی؛ فرصتی برای ارتقای رنک جهانی

میزبانی مسابقات بین‌المللی شمشیربازی؛ فرصتی برای ارتقای رنک جهانی

سادس/اصفهان نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: تلاش فدراسیون شمشیربازی در راستای اضافه کردن سایر اسلحه‌ها به این مسابقات است.

مسابقه بین‌المللی شمشیربازی اسلحه سابر انفرادی مردان به مناسبت گرامیداشت زنده‌یاد روزبه سرهنگ‌پور در ورزشگاه شهید نصر اصفهان برگزار شد. شیرین رضایی، نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سادس و با اشاره به اینکه این مسابقات وارد تقویم مسابقات جهانی شده است، گفت: این مسابقات سومین دوره از این رقابت‌ها می‌باشد، ولی دومین دوره‌ای است که تحت عنوان «ستلایت سابر مردان» برگزار می‌شود.

او درباره کشورهای حاضر در این دوره از مسابقات، افزود: شرکت‌کنندگانی که در این دوره از مسابقه بین‌المللی شمشیربازی اسلحه سابر انفرادی مردان به رقابت پرداخته‌اند از کشورهای پاکستان، عراق، گرجستان و ایران هستند.

نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره هدف از برگزاری این مسابقات، گفت: جمع‌آوری رنکینگ مسابقات ستلایت از نظر حضور در المپیک برای بازیکنان حائز اهمیت است. به علاوه، به برگزیدگان اول تا سوم این رقابت‌ها جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

رضایی درباره ارتباط برگزاری این مسابقات با ارتقای سطح شمشیربازی کشور، تصریح کرد: میزبانی ایران در این مسابقات باعث کاهش هزینه‌ها و شرکت تعداد بیشتری از شمشیربازان سابر ایرانی است که نتیجه آن، کسب تجربه در رده جوانان، آشنایی با جو مسابقات رسمی و در نهایت بهبود رنک آن‌ها است.

او در پایان اضافه کرد: تلاش فدراسیون شمشیربازی در راستای اضافه کردن سایر اسلحه‌ها به این مسابقات است. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *