متن سخنرانی نازنین ملایی در حضور رییس‌جمهور که از تلویزیون پخش نشد

متن سخنرانی نازنین ملایی در حضور رییس‌جمهور که از تلویزیون پخش نشد

ملی‌پوش رویینگ ایران از رییس جمهور خواست سرمایه‌گذاری و توجه بیش‌تری به ورزش زنان شود.

 به گزارش سادس، مراسم تجلیل از مدال آوران دو سال گذشته ورزش ایران و بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو امروز(دوشنبه) در سالن اجلاس سران و با حضور ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور برگزار شد.

نازنین ملایی، ملی‌پوش رویینگ ایران یکی از سخنرانان این مراسم بود که سخنانش از تلویزیون پخش نشد. متن قرائت شده توسط وی به شرح زیر است:

“خوشحالم که این فرصت در اختیار من قرار گرفت تا به نمایندگی از دختران و زنان ورزشکار بی واسطه با شما صحبت کنم‌ و از شما و همه مسئولانی که به میان مردم می‌روند، حرف مردم را بی‌واسطه می‌شنوند و برایشان خواست و نظر مردم مهم است تشکر می‌کنم.

جناب آقای رئیس جمهور
سال گذشته سال ورزش زنان ایران زمین بود. سال تاریخ آفرینی‌ها، رکورد شکنی‌ها، مدال آوری‌ها و اولین‌ها. سال دشت کردن مدال‌ها، بردن مقام‌ها و ایستادن بر سکوهای افتخار در رشته جمعی و انفرادی.

این جا فرصت شمردن این افتخارات نیست اما تعداد و کیفیت این افتخار آفرینی‌ها به گونه‌ای بود که برای اولین‌بار در تاریخ ورزش کشور، آیین تجلیل ویژه‌ای برای بانوان برگزار شد و حضرتعالی نیز شخصا در آن مراسم حضور یافتید که جای تشکر و قدر دانی دارد.

با همه این افتخار آفرینی‌ها ورزش بانوان هنوز در آغاز راه خود است و افق‌های بلند و بزرگی را در سر دارد. دور نیست روزی که زنان ورزشکار ایران زمین سهمی قابل ستایش از مدال‌های المپیک داشته باشند و این مهم را با مدال آوری در بازی‌های آسیایی آغاز کرده و به خواست خدا در همین بازی‌های پیش‌رو نیز ادامه خواهند داد.

این مهم اما جز با ادامه داشتن حمایت‌ها و رفع و جبران کمبودها و کاستی‌های ورزش زنان ممکن نیست.

این که از حیث میزان جوایز مدال‌ها و برخورداری از سایر امتیازها تفاوتی میان زنان و مردان نیست، این که همواره در بالاترین سطح به ورزش بانوان و ورزشکاران زن توجه می‌شود قابل تقدیر است اما همچنان هم از جهت میزان توسعه لیگ‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای، هم زیر ساخت‌ها و فضاهای ورزشی، حمایت از تیم‌های ملی بانوان و اردوهای تدارکاتی و آماده‌سازی، وسایل و تجهیزات تمرینی و مسابقه‌ای ورزش بانوان نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیش‌تر است.

بعضی از زنان ورزشکار همه این راه دشوار ورزش قهرمانی را در کنار وظایف مادری و همسری خود طی می‌کنند و همین مساله نیازمند نگاه حمایتی خاص‌تر هستند.

باشد که در سال‌های آینده مردم ایران و جهان بیش‌تر از موفقیت‌های ورزش زنان و مدال آوری‌های آن‌ها بشنوند و ورزش بانوان به جایگاه واقعی خود برسد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *