قهرمانی جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا

قهرمانی جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا

نوواک جوکوویچ با برتری برابر دانیل مدودف روس در دیدار نهایی تنیس آزاد آمریکا بیست‌وچهارمین عنوان قهرمانی‌اش را در رقابت‌های گرنداسلم به ثبت رساند.

به گزارش سادس، نوله پس از قهرمانی در رقابت‌ها به میزبانی نیویورک تی‌شرتی با طرحی از کوبی برایانت فقید به تن کرد و سپس به آسمان چشم دوخت. شماره پیراهن این بسکتبالیست فقید شماره بزرگ شب فینال هم بود: ۲۴. درست به تعداد قهرمانی‌های جوکر در رقابت‌های گرنداسلم تنیس جهان؛ رکوردی جاودانه برای صربیناتور. جوکوویچ آخرین بار سال ۲۰۱۸ توانسته بود در آمریکا عنوان قهرمانی را از آن خود کند؛ همان‌جا که سال گذشته حتی اجازه ورود به رقابت‌ها را هم نیافت.

نوله، نادال را هم پشت سر گذاشت/ قهرمانی جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا

دیدار نهایی برابر حریف روس که ۹ سال جوان‌تر هم بود، با برتری سه بر صفر و با امتیازهای ۶:۳، ۷:۶ و ۶:۳ به پایان رسید. به این ترتیب نوله در سه گرنداسلم سال ۲۰۲۳ جشن قهرمانی‌ گرفت.

قهرمانی جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا

مدودف امید زیادی داشت که تنها عنوان قهرمانی‌اش را که سال ۲۰۲۱ در همین رقابت‌ها به دست آمده بود، تکرار کند ولی در نهایت از عهده انجام این کار در پنجمین حضورش در دیدارهای پایانی رقابت‌های گرنداسلم تنیس برنیامد.

نوله، نادال را هم پشت سر گذاشت/ قهرمانی جوکوویچ در تنیس آزاد آمریکا

پیروزی و قهرمانی نوله در ورزشگاه آرتور اَش باعث شد او فاصله‌اش با رافائل نادال اسپانیایی را بیشتر کند. جوکوویچ از امروز در صدر جدول برترین تنیسورهای جهان هم می‌ایستد؛ اگرچه پیش از فینال برابر حریف روس هم این صدرنشینی قطعی شده بود. او این جایگاه را از دیگر تنیسور اسپانیایی کارلوس آلکاراس گرفت و با بردن جایزه سه میلیون دلاری رقابت‌ها در نیویورک به رکورد کسب ۱۷۵ میلیون دلار جایزه از دنیای تنیس دست یافت. جایزه مدودف هم با این نایب‌قهرمانی ۱.۵ میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *