شاگردان عنایتی به دنبال برد پرگل مقابل افغانستان

شاگردان عنایتی به دنبال برد پرگل مقابل افغانستان

تیم‌ ملی فوتبال امید ایران امروز(شنبه) در هفته دوم مسابقات مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ به مصاف افغانستان می‌رود.

به گزارش سادس، مسابقات مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ در حال برگزاری است که در هفته دوم گروه E، تیم‌ملی امید ایران باید مقابل افغانستان به میدان برود.

ازبک‌ها رقیب اصلی امیدهای ایران برای راهیابی به مرحله بعدی هستند، اما پیروزی برابر افغانستان نیز می‌تواند تا حد زیادی این امر را عملی کند،  اما در این رقابت‌ها ملاک بازی رودررو است و اگر دیدار ایران و ازبکستان مساوی شود، کار به تفاضل گل خواهد کشید.

شاگردان رضا عنایتی نخستین بازی خود مقابل هنگ‌کنگ را با پیروزی سه بر صفر پشت سر گذاشتند که محمد امین حزباوی، محمد قربانی و الهیار صیادمنش در این دیدار برای ایران گلزنی کردند. مهدی هاشم‌نژاد نیز مرد برتر میدان شد.

افغانستان هم در اولین دیدارش، مقابل ازبکستان با نتیجه سنگین هشت بر یک شکست خورد.

هرچند در عمل امیدهای افغانستان توان صعود به مرحله بعد را ندارند و پیش‌بینی می‌شود مرحله گروهی را با قعرنشینی به پایان برسانند اما با توجه به این که نتیجه برابر تیم چهارم گروه در جدول مسابقات لحاظ نمی‌شود، بازی مقابل افغانستان فرصت خوبی برای ایران است تا با مرور دستورات تاکتیکی خود را برای بازی با ازبکستان آماده کند.

دوتیم، پیش از این یک بار روبه روی هم قرار گرفتند، دیداری که به ۹ فروردین ۱۳۹۴ در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ برمی‌گردد که در نهایت شش بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

 شاگردان عنایتی در پنج دیدار اخیر به دو برد و سه مساوی دست پیدا کرده‌اند و افغان‌ها نیز در پنج بازی اخیر خود یک برد، یک مساوی و سه باخت را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *