نتیجه زنده جام جهانی بسکتبال/ کوارتر سوم: ایران ۴۹ – ۶۲ لبنان

نتیجه زنده جام جهانی بسکتبال/ کوارتر سوم: ایران ۴۹ - ۶۲ لبنان

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، به مصاف لبنان رفت.

به گزارش سادس، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ (دومین بازی در گروه بازنده‌ها)، ساعت ۱۷:۰۰ امروز (شنبه) ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ به مصاف لبنان رفت.

ترکیب اولیه ایران:
محمدامینی، حامد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی و پیتر گیرگوریان

ترکیب اولیه لبنان:
سرجیو ال درویش، علی حیدر، علی مظهر، عمری رسولالا و کریم زینون

*کوارتر اول (نیمه نخست): ۲۰ – ۱۳ لبنان

۶ امتیاز نخست این بازی را درویش و عمری برای لبنان کسب کردند، اما در ادامه امینی با دو پرتاب خطا و نفوذ خود ایران را به امتیاز ۴ رساند. علی حیدر به عنوان ستاره لبنان در دو بازی گذشته، مقابل ایران هم خوب امتیاز کسب کرد تا با پیشی گرفتن ۱۲ – ۴ لبنان، دمیر برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. ۳ دقیقه مانده با پایان این کوارتر، میرزایی به جای حدادی و مشایخی به جای یخچالی، وارد زمین شدند. هر ۹ امتیاز ایران تا ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان این کوارتر را امینی کسب کرد. این کوارتر با برتری ۲۰ – ۱۳ لبنان به پایان رسید.

*کوارتر دوم (نیمه نخست): ۴۸ – ۳۶ ایران
میثم میرزایی در این دیدار عملکرد خوبی داشت و با ۸ امتیاز خود از پرتاب‌های منطقه‌ای، نتیجه را ۲۲ – ۱۷ کرد. از اوایل این کوارتر حدادی به زمین برگشت. با درخشش «اسپلمن» در ضدحملات، لبنان اختلاف را به ۱۱ امتیاز افزایش داد و ۳۲ – ۲۱ پیشی گرفت. متین آقاجان‌پور نیز در این کوارتر ۹ امتیاز را کسب کرد اما سه امتیازی‌ و نفوذهای حیدر و اراکجی، لبنان را به امتیاز ۴۳ رساند تا اختلاف به ۱۵ امتیاز افزایش یابد. در حالی که لبنان ۴۳ – ۳۲ پیش بود، «جاد الحاج»‌برای لبنانی‌ها تقاضای وقت استراحت کرد. لبنان این کوارتر را هم ۲۸ – ۲۳ برد تا در مجموع ۴۸ – ۳۶ پیروز به رختکن بروند.

*کوارتر سوم: ۶۲ – ۴۹ لبنان

شاگردان جاد الحاج نیمه دوم را هم خوب شروع کرده و توسط علی حیدر، ۳ امتیاز اول این کوارتر را به دست آوردند. در حالی که حدادی با ۴ امتیاز متوالی اختلاف را به ۱۰ امتیاز کاهش داد، «علی مظهر» بار دیگر اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داد تا هاکان دمیر تقاضای وقت استراحت کند. ۳ دقیقه و ۳۳ مانده به پایان این کوارتر، بهنام یخچالی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که این اتفاق بازی را برای دقایقی متوقف کرد. اعلام خطای فنی مشایخی به روی علی مظهر، اعتراض هاکان دمیر را به همراه داشت تا او نیز از داور اخطار تکنیکال بگیرد.

نفوذ امینی و مشایخی اختلاف را از ۱۸ به ۱۱ امتیاز کاهش داد تا جاد الحاج در حالی که شاگردانش ۶۰ – ۴۹ پیش بودند، برای لبنان تقاضای وقت استراحت. این کوارتر نیز با برتری ۱۴ – ۱۳ لبنان به پایان رسید تا شاگردان جاد الحاج با برتری ۶۲ – ۴۹ به استقبال کوارتر چهارم (پایانی) بروند.

این خبر به روزرسانی می‌شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *