مأموریت زاکانی در ۵حوزه آسیب‌های اجتماعی پایتخت/ارسال نامه به دستگاه‌های مسئول برای ارائه گزارش

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: برای همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نامه زده شده است که علاوه بر ارائه برنامه و گزارش اقدامات خود در این زمینه، توصیف‌شان را از وضعیت موجود نیز ارائه دهند و بعد از آن جلسه‌ای تشکیل خواهد شد و طبق آن، جلسات پیش خواهد رفت.

محمدامین توکلی زاده در گفت‌وگو با سادس، در خصوص مصوبه هیات وزیران مبنی بر انتخاب زاکانی شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت یک بحثی شد که آیا کل آسیب‌های اجتماعی شهر تهران را برعهده نماینده ویژه رئیس جمهور بگذارند یا بخشی از آن را؟

وی با بیان این‌که ۳۵ آسیب در این جلسه مطرح شد، گفت: مباحث مفصلی در خصوص این‌که کدام آسیب برعهده نماینده ویژه رئیس جمهور گذاشته شود، انجام شد و برخی از دستگاه‌ها معتقد بودند حالا که یک جایگاه ویژه‌ای برای مساله آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده و رئیس جمهور اختیاراتی به نماینده خود منتقل می‌کند، این نماینده ویژه رفع و ساماندهی ۳۵ آسیب اجتماعی را برعهده بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: البته معنای نماینده ویژه این نیست که مسئولیت‌ این آسیب‌ها با این فرد باشد، بلکه نماینده ویژه مسئول هماهنگی، پیگیری و گزارش دادن به رئیس جمهور است. به عبارت دیگر همه دستگاه‌ها باید وظیفه خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام دهند و نماینده ویژه رئیس جمهور از این دستگاه‌ها کارهایشان را پیگیری می‌کنند و گزارش آن را به رئیس جمهور ارائه می‌دهد و خلأ‌های قانونی را رفع می‌کند و به نوعی از سوی رئیس جمهور تمرکزی در این موضوع ایجاد می‌شود.

توکلی زاده ادامه داد: در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت قرار شد که ساماندهی پنج آسیب اصلی در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: قرار شد که نماینده ویژه رئیس جمهور هم بر روی این پنج آسیب متمرکز شود و ملاحظه کردید که در حکم نماینده ویژه رئیس جمهور هم این پنج آسیب ذکر شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه زمانی کار نماینده ویژه رئیس جمهور در آسیب‌های اجتماعی شهر تهران آغاز می‌شود؟ تصریح کرد: قرار است نماینده رئیس جمهور برای این کار شورایی را تشکیل دهند که مناسب بر این آسیب‌ها است یعنی دستگاه‌های مسئول هر کدام از این آسیب‌ها، فراخوان می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: برای همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نامه زده شده است که اولا برنامه خود را ارائه کنند و همچنین گزارش اقدامات را نیز بدهند و همچنین توصیف‌شان را از وضعیت موجود ارائه دهند و بعد از آن جلسه‌ای تشکیل خواهد شد و طبق آن جلسات جلو خواهد رفت.

به گزارش سادس، اخیرا هیأت وزیران به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «علیرضا زاکانی» شهردار تهران را به‌ عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران در حوزه‌های (حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، معتادان به‌خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و خانواده‌های آنها) در پایتخت، منصوب کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *