تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات الکترونیکی اولویت ثبت احوال است

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در همایش سراسری گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از کارکنان نمونه این سازمان گفت: تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان در اولویت سازمان ثبت احوال کشور قرار دارد.

به گزارش سادس و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور،  هاشم کارگر با بیان اینکه هفته دولت، یادآور اقدامات خالصانه و زندگی درس‌آموز و فداکارانه شهید رجایی و شهید باهنر است، اظهارکرد: هفته دولت، فرصتی است برای شناخت تلاش های دولتمردانی که جان خود را برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران فدا کردند.

معاون وزیر کشور با اشاره به عملکرد خالصانه شهید رجایی و شهید باهنر، افزود: زمانی که اخلاص در عمل باشد و برای مردم خالصانه کار کند، خداوند نام او را جاودانه خواهد کرد، بنابراین مدیران باید این امر را در اولویت خود قرار دهند.

وی ضمن قدردانی از زحمات معاونان، مدیران و کارکنان سازمان ثبت احوال در سراسر کشور برای پیشبرد اهداف سازمان و با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲، ادامه حرکت سازمان به سمت هوشمندسازی را در اولویت دانست و گفت: امسال چابک سازی، اصلاح فرآیندها و بهره گیری هر چه بیشتر از فناوری های نوین در مسیر هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته تا شاهد ارائه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها در تمامی منابع سازمان باشیم.

معاون وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه از دیگر موضوعات مهم در سال ۱۴۰۲، ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری بوده است، افزود: همچنین نظارت بر عملکرد صحیح بخش‌های مختلف و ارزیابی آنها یکی از مهم ترین اقداماتی است که به طور دقیق مدنظر قرار گرفته و از راه مدیران توانمند و با انگیزه نیز شناسایی خواهند شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به نظام تشویق و شناسایی افراد شایسته و ضرورت آن در ایجاد انگیزه کارکنان، افزود: این امر باید در تمام بخش ها و استان ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نظام تشویق در سازمان ثبت احوال کشور کلید خورده و بانک شایستگی در حال انجام است تا بتوانیم در راستای تکریم کارکنان گام موثری برداریم، گفت: سازمان ثبت احوال کشور در هجدهمین جشنواره شهید رجایی امسال به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: همچنین این سازمان توانست در جشنواره “دولت هوشمند” و زیر محور” مرکز ملی تبادل اطلاعات” نیز به دلیل ارائه سرویس‌های الکترونیکی مطلوب رتبه برتر را به خود اختصاص دهد که این اقدامات نشان تلاش، همدلی و همکاری تمام کارکنان سازمان است.

کارگر اظهار کرد: در روزهای اخیر تفاهم نامه همکاری با بانک ملی ایران در جهت تجمیع کارت های خدماتی و هویتی در کارت هوشمند ملی داشته‌ایم که در این راستا سازمان ها و ارگان‌های دیگر نیز درخواست و پیشنهاد همکاری ارائه کردند که ما برای هرگونه همکاری نیز آمادگی خود را اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نگاه ویژه به سازمان ثبت احوال دارد که این امر در پیشبرد اهداف سازمان نقش بسزایی داشته است، افزود: سرمایه انسانی مهم‌ترین دارایی در هر سازمان است و در سازمان ثبت احوال کشور، بی‌توجهی به همکاران که سرمایه اصلی سازمان هستند، خط قرمز ما است و با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه بیان کرد: از دیگر موضوعات مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات بهینه به شهروندان است.

موضوعاتی از قبیل روحیه جهادی، مسئولیت پذیری، مهارت‌های ارتباطی، داشتن روحیه تیمی، آینده نگری، هدفگرایی و تعهد سازمانی و نظارت و کنترل به عنوان ضرورت انتخاب افراد از مواردی بود که رئیس سازمان ثبت احوال به آن اشاره کرد تا مدیران مدنظر قرار دهند.

در پایان مراسم نیز از برخی از کارکنان نمونه ستادی و استانی با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *