امدادرسانی هلال احمر به ۱۶۴ نفر در سیل و آبگرفتگی ۳ استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۶۴ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در سه استان کشور، خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی در مورد وقوع مداخلات جوی در برخی از استان‌های کشور  گفت: در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورد که همین موضوع نیز سبب شد در هنگام وقوع بارش‌ها و سیلاب، امدادگران با سرعت و امکانات بیشتری در مناطق درگیر حاضر شوند.

وی با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در روز گذشته، گفت: امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با حضور در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی در مجموع به ۱۶۴ نفر در این سه استان امدادرسانی کردند. 

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این ماموریت ۱۳ نفر در شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل، اسکان اضطراری داده شدند، همچنین امدادگران با کمک شش دستگاه لجن‌‎کش و موتور پمپ، آب جمع شده در ۱۵ باب مسکونی را تخلیه کردند.

مرادی‌پور ادامه داد:‌سه دستگاه چادر، ۳۲ تخته پتو، ۶ تخته موکت، ۳ شعله والور، ۱۱ بسته غذایی و ۳ کارتن ست ظروف نیز در میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است و امدادرسانی همچنان در آذربایجان شرقی ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *