بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از پایگاه خبری سادس

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش ضمن بازدید از پایگاه خبری سادس به مناسبت هفته دولت، گفت: اگر بخواهیم آینده کشور را ببینیم باید شرایط امروز آموزش و پرورش را بررسی کنیم.

به گزارش سادس، محسن زارعی در بازدید خود از پایگاه خبری سادس که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است که دولتمردان به عنوان خادم ملت، گزارش عملکرد خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی یادآور شد: ماندگاری یاد و نام و خاطره این دو شهید عزیز و دولتمرد بزرگ از آن جهت است که هر دو در کنار دولتمرد بودن، نگاه تربیتی عمیق داشتند و سکاندار دستگاه تعلیم و تربیت بودند. از سوی دیگر نگاهشان به انسان به عنوان سرمایه‌ای عظیم بود که این دیدگاه را در دولت نیز تسری داده بودند.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری ایسنا

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه رهبر انقلاب به نظام تعلیم و تربیت و دستگاه آموزش و پرورش، تصریح کرد: کسانی که دستگاه آموزش و پرورش را کوچک می‌شمرند باعث می‌شوند که برخی از کم کاریها و چالشهای فعلی پیش آید که اگر این نگاه نبود و نسبت به آموزش و پرورش توجه وجود داشت، امروز شاهد برخی چالشها و آسیب‌ها نبودیم.

وی در خصوص اهمیتی که مقام معظم رهبری برای دستگاه آموزش و پرورش قائل‌اند، توضیح داد: جای امیدواری دارد که در کلان کشور این نگاه نسبت به آموزش و پرورش وجود دارد. همچنین جای امیدواری است که اسناد بالادستی هم همین امر را دنبال می‌کند. این موضوع فرصت بزرگی برای آموزش و پرورش است و اکنون این تکلیف بر دوش این وزارتخانه است که از این فرصت بزرگ استفاده کرده و خود را اثبات کند.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش با اشاره به جامعه مخاطب وسیع آموزش و پرورش، افزود: جامعه مخاطب آموزش و پرورش بسیار وسیع است. اکثر آحاد جامعه به نوعی ذی نفعان آموزش و پرورش هستند و لذا با توجه به نیات متنوع، قضاوت درباره آموزش و پرورش متنوع است.

زارعی عملکرد نظام آموزش و پرورش را به «هوا» تشبیه کرد و گفت: عملکرد آموزش و پرورش مثل هواست. تا زمانی که هوا وجود دارد کسی متوجه این نعمت نیست و وقتی خدای نکرده هوا آلوده شود، متوجه می‌شویم که چه نعمتی داشتیم اما قدرش را ندانستیم.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری ایسنا

وی به ایام پاندمی کوید ۱۹ و تعطیلی آموزش حضوری مدارس نیز اشاره کرد و یادآور شد: زمانی که بحث کرونا پیش آمد و مدارس به شکل حضوری تعطیل شدند اهمیت وجود مدارس و آموزش و پرورش احساس شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جالب‌تر اینکه پیش‌تر از ما دشمنان ما خیلی بهتر اهمیت آموزش حضوری مدارس را فهمیده بودند و بعد از ایام کرونا اصرار بر تعطیلی مدارس به بهانه‌های مختلف داشتند. این امر خود نشان می‌داد آنها هم می‌دانستند این مرکز ثقل را باید به هر شکلی تعطیل کنند تا بتوانند برای فرزندان ما و آینده کشور ما برنامه‌ریزی کنند.

زارعی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم آینده کشور را ببینیم باید امروز آموزش و پرورش را بررسی کنیم. این تلنگر بزرگی بود که آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان به خود آیند و ببینند که آموزش و پرورش چه کارکردی دارد. اکنون نیز که متوجه این اهمیت شدیم نیاز است در تصمیمات خود نیز اهمیت آموزش و پرورش را عینی کنیم.

لازم به ذکر است که مشروح گفت‌وگوی سادس با رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *