مدیر در نظام اسلامی علاوه بر انجام‌ مسئولیت باید نقش تربیتی داشته باشد

سادس/گیلان امام جمعه بندرانزلی گفت: مدیر در نظام اسلامی علاوه بر اینکه مسئولیتی را برعهده گرفته و به انجام می‌رساند باید نقش تربیتی داشته و مجموعه خودش را در راستای ایمان، عمل صالح، اخلاص و جهاد تربیت کند.

به گزارش سادس حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امروز چهارشنبه هشتم شهریورماه در یادواره ۲۸ شهید کارمند شهرستان بندر انزلی و تجلیل از کارمندان نمونه که به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی نظام اسلامی این است که کارهای این نظام وقتی معنای حقیقی پیدا می‌کند که با خداوند متعال گره بخورد و ارتباط پیدا کند.

وی تصریح کرد: کسی که خودش ساخته شده و تربیت یافته و با معارف الهی و اهمیت خدمت در نظام اسلامی آشناست زیرمجموعه خودش را هم باید بسازد.

امام جمعه بندرانزلی گفت: کار مدیران در نظام اسلامی صرف نشستن و امضاء زدن و سخنرانی کردن که نیست بلکه باید این اثر تربیتی را در زیر مجموعه خودش داشته باشد؛ اگر این اثر تربیتی در مجموعه مدیریت کشور در سطوح و قوای مختلف روز به روز تقویت شود دیگر فساد، کاهلی و ناکارآمدی معنا پیدا نمی‌کند، همه آسیب‌ها معلول فقدان نگاه تربیتی در مدیریت جامعه است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه ویژگی و برجستگی خدمت در نظام اسلامی برای هرکدام از کارگزاران نظام اسلامی، ارتباط با خداوند متعال و پیوستگی با ذات مقدس الهی است، تصریح کرد: اگر کسی این پیوستگی را پیدا کرد خیر دنیا و آخرت نصیب او می‌شود و سعادتمندی در دنیا و آخرت را بدست خواهد آورد.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر امروز بعنوان اسوه‌ها و الگوهای مدیریتی در نظام اسلامی معرفی شده‌اند، افزود: کسانی که سلوک، مدیریت، گفتار، اخلاص و صفات ویژگی‌های برجسته‌ای که در وجود شهیدان رجایی و باهنر بود را دیدند، می‌دانند که این‌ دو شهید بزرگوار قبل و بعد از پیروزی انقلاب چون برای خدا کار کرده‌اند و در مسیر خدا بودند، خداوند متعال محبت‌شان را در دل آحاد افراد جامعه قرار داده‌ است.

امام جمعه بندر انزلی تاکید کرد: توجه به این ویژگی‌ها، کار برای خدا و اخلاص در خدمتگزاری لازمه کسب توفیقات در انجام مسئولیت‌ها در همه سطوح و بخش‌های مدیریت کشور است.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: اگر آسیبی در یک بخشی از جامعه یا مدیریت مجموعه‌ای وجود دارد آن آسیب نمی‌گذارد لذت تلاش صادقانه و خالصانه آن‌هایی که تلاش می‌کنند به کام مردم و نظام اسلامی بنشیند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: ان‌شاءالله خداوند متعال در این راه به همه مسئولانی که نیت‌های صادقانه دارند ثبات قدم عنایت کند تا با همین مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه و صادقانه مشکلات را کشور برطرف کنند و توفیقات بیش از پیش نصیب نظام اسلامی و مدیریت جامعه ما شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *