تمجید فدراسیون جهانی والیبال از ستاره ژاپن

تمجید فدراسیون جهانی والیبال از ستاره ژاپن

قهرمانی تیم ملی والیبال ژاپن در مسابقات آسیایی با واکنش فدراسیون جهانی همراه بود.

به گزارش سادس، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ارومیه با مشخص‌شدن تیم قهرمان پایان یافت. در فینال، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر صفر مغلوب ژاپن شد تا والیبال ژاپن در صدر آسیا قرار بگیرد. دیدار نهایی ایران و ژاپن در سه ست و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۸ به سود سامورایی‌ها پایان یافت.

فدراسیون جهانی والیبال درباره قهرمانی ژاپن در مسابقات آسیایی نوشت: «ژاپن موفق شد با قهرمانی در بیست‌ودومین دوره مسابقات آسیایی در ارومیه به بام آسیا بازگردد. سامورایی‌ها دهمین عنوان قهرمانی‌شان را کسب کردند. این درحالی بود که این عنوان برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ برای والیبال ژاپن به دست می‌آمد.»

فدراسیون جهانی ادامه داد: «ژاپنی‌ها در طول مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه عالی بودند و در هر پنج بازی خود به پیروزی رسیده و تنها یک ست را از دست دادند. در فینال، ژاپن مقابل ایران میزبان مسابقات قرار گرفت و با نتیجه قاطع سه بر صفر پیروز شد. یوکی ایشیکاوا، کاپیتان و ستاره اصلی ژاپن در این مسابقات بود. این بازیکن توانست جایزه ارزشمندترین بازیکن مسابقات را به خانه ببرد و کاری کند که تیمش پس از شش سال قهرمانی آسیا را تکرار کند.

فصل جاری برای ژاپنی‌ها بسیار با موفقیت  سپری شده است. قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا دیگر موفقیت سامورایی‌ها در این فصل بود. ژاپنی‌ها برنز لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ را به دست آوردند و در مسابقات بین‌المللی والیبال مردان در سطح جهانی برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ به سکو بازگشتند. ایشیکاوا و هم‌تیمی‌هایش هنوز مهم‌ترین چالش خود را در سال ۲۰۲۳ در پیش رو دارند زیرا آنها از ۳۰ سپتامبر تا هشت اکتبر باید در مسابقات انتخابی المپیک بازی کنند.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *