طغیان بی‌سابقه اترک/ مسدود شدن راه روستاهای مراوه‌تپه

سادس/گلستان فرماندار مراوه‌تپه از مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستا در شهرستان بر اثر طغیان رودخانه اترک خبر داد.

لقمان قربانی، امروز شنبه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت وقوع سیلاب در  شهرستان مراوه تپه استان گلستان را تشریح و اظهار کرد: بارش‌های شدید و نقطه‌ای که از صبح امروز در شهرستان مراوه‌تپه آغاز و سبب طغیان رودخانه اترک و حرکت سیلاب به سمت مناطق پایین دست شهرستان شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیلاب سبب مسدود شدن راه بیش از ۱۱ روستا و قطع جریان تردد روستاهای پست دره بالا و پایبن، شیخوله، گوگدره، آقلر، دادلی غزنین، بسطام دره و سایر روستاهای بالادست شده است، ادامه داد: نیروها و ماشین آلات راهداری و رانندگان گریدر و لودر در این منطقه حاضر هستند و به محض فروکش کردن سیلاب عملیات بازگشایی جاده را آغاز می‌کنند.

لقمان با تأکید بر اینکه تیم مدیریت بحران شهرستان در مناطق سیل‌زده حضور دارند، افزود: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در منطقه حاضر و در حال نظارت بر چگونگی امدادرسانی‌ها و برآورد میزان خسارت وارده به مناطق سیل‌زده هستند.

وی از وارد شدن خسارت گسترده به ابنیه‌ها، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: طغیان رودخانه اترک بی‌سابقه است و مسئولان مناطق پایین دست از قبیل اینچه برون در شهرستان گنبدکاووس و دیگر مناطق باید تدابیر لازم را برای کاهش خسارت احتمالی این سیلاب اتخاذ کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توجه به هشدارهای هواشناسی سبب شد سیل مذکور تاکنون خسارت جانی نداشته باشد، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن موج سوم بارش‌های نقطه‌ای در مناطق کوهستانی اهالی محترم شهرستان مراوه‌تپه و مسیر پایین دست از نزدیک شدن به مسیر رودخانه‌ها جداً خودداری نمایند.

به گزارش سادس، رودخانه اترک، رودی خروشان است که از کوه‌های هزار مسجد در استان خراسان رضوی سرچشمه گرفته و از دشت‌های قوچان، فاروج، شیروان و بجنورد در خراسان شمالی گذشته و به ناحیه ترکمن صحرا در استان گلستان و مرز ایران و ترکمنستان جاری می‌شود، پس از آن وارد خاک جمهوری ترکمنستان شده و به دریای خزر می‌ریزد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *