لزوم ساخت ۱۴ هنرستان استاندارد در لرستان

سادس/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: پیشنهاد ما ساخت حداقل ۱۴ فضای هنرستانی استاندارد سطح استان طی چهار سال آینده را داریم که به سمت هدایت تحصیلی و توسعه متوازن برویم.

رضا عزتی دوم شهریور ماه در شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در خرم‌آباد قدیمی‌ترین استخر شهر با قدمت بیش از ۳۰ سال را داریم که با کمترین میزان سرانه ورزشی در مجموعه ورزشی امکان خمینی (ره) با مساحت ۲۷ هکتار قرار دارد.

وی افزود: طی سنوات گذشته عده‌ای با سندسازی قصد مالکیت این مجموعه را داشتند که با صدور رأی قضایی مالکیت این استخر به آموزش و پرورش واگذار شد.

عزتی بیان کرد: میزان اعتبار برای بهسازی و تعمیر کلی استخر فرهنگیان خرم‌آباد ۱۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: استخر فرهنگیان دورود در ایام کرونا مورد سرقت قرار گرفت که پرونده تشکیل و به سرانجام نرسیده است برای احیای این مجموعه به ما مساعدت کنید که برای تجهیز آن شش میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: تا ۴۰ درصد هدایت تحصیلی را به سمت هنرستان‌ها داریم اما تجهیزات هنرستان‌های ما از کمبود تجهیزات رنج‌ می‌برند، در رشته برق به جای سیم از کاموا استفاده می‌کنیم، فضای هنرستان‌ها غیراستاندارد و فرسوده است به ویژه برای هنرستان دختران کمبود فضای آموزشی داریم.

عزتی ادامه داد: پیشنهاد ما ساخت حداقل ۱۴ فضای هنرستانی استاندارد سطح استان طی چهار سال آینده را داریم که به سمت هدایت تحصیلی و توسعه متوازن برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: ساخت سوله در هنرستان‌های که فضای خالی دارند، فضاهای مدارس تخریبی تغییر کاربری داده و به هنرستان تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: اختصاص ۱۲ درصد اعتبارات عمرانی به طور دائم و سالانه جهت خرید تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها، معافیت از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز هنرستان‌ها، پیش‌بینی و تخصیص ۲۰ درصد از اعتبارات فصل فنی و حرفه‌ای استان از طرف استانداری به خرید تجهیزات، استفاده از اعتبارات دو درصد فروش نفت مناطق محروم و اختصاص درصدی از آن به خرید تجهیزات هنرستانی از پیشنهادات ماست.

عزتی ادامه داد: اختصاص اعتبارات ویژه جهت خرید امکانات مورد نیاز حوزه‌های آزمون‌های نهایی است از دیگر خواسته‌های ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بدهی ۳۲ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به آب و فاضلاب، بیان کرد: این اداره بدون اطلاع قبلی اقدام به برداشت بدهی خود از حساب‌های آموزش و پرورش کرده و عمدتاً مربوط به حقوق فرهنگیان است که در این زمینه انتظار کمک داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *